رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 479559

وضعیت کیفیت هوای تهران

ساعت24-بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در ساعات اولیه امروز، با پراکندگی آلاینده‌ها ناشی از شرایط مساعد جوی و آسمان صاف و همچنین کاهش تردد خودروها در روز تعطیل، در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده سالم قرار خواهد گرفت.

پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که در ساعات اولیه امروز (۴ بهمن ۹۸)، با پراکندگی آلاینده‌ها ناشی از شرایط مساعد جوی و آسمان صاف و همچنین کاهش تردد خودروها در روز تعطیل، در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده سالم قرار خواهد گرفت.

به‌تدریج با افزایش میزان ناپایداری جوی و وزش باد در برخی ساعات بعدازظهر، شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد، بنابراین انتظار می‌رود در ساعات شبانگاهی جمعه با وجود افزایش حجم ترافیک، کیفیت هوا در شرایط مطلوب قرار بگیرد.

در نخستین ساعات روز شنبه (۵ بهمن ۹۸) با وجود آغاز تردد خودروها، کیفیت هوا در بیشتر مناطق پایتخت در محدوده سالم قرار خواهد گرفت که ناشی از پراکندگی آلاینده‌ها تحت شرایط مساعد جوی طی ساعات گذشته است.

طی روز شنبه (۵ بهمن) با وزش باد مؤثر در بیشتر ساعات بعدازظهر پراکندگی آلاینده‌ها دور از انتظار نخواهد بود. رفته‌رفته با افزایش حجم ترافیک شبانگاهی بر غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد که سبب کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد می‌شود، هر چند با احتمال افزایش نسبی سرعت باد تا اواخر وقت جمعه بهبود کیفیت هوا و برقراری شرایط مطلوب پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت با شاخص میانگین ۶۶ در شرایط قابل قبول قرار داشت و شاخص میانگین هم اکنون نیز ۸۵ همچنان در شرایط قابل قبول است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها