رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 480065

بایدن پیشتاز شد

ساعت24-تازه‌ترین نظرسنجی‌ها توسط روزنامه «یو اس ای تودی» و دانشگاه سافوک ایالت آیوا نشان می‌دهد که جو بایدن همچنان پیشتاز نامزدهای حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری۲۰۲۰ است.

در نظرسنجی انجام شده که توسط این روزنامه پرشمارگان آمریکایی و دانشگاه سافک یک هفته پیش از گردهمایی طرفداران حزب دموکرات در ایالت آیووا انجام شده، جو بایدن معاون رییس جمهوری پیشین ایالات متحده، در صدر نامزدهای دموکرات قرار دارد.

در این نظرسنجی که روز پنج شنبه تا یکشنبه انجام شد، بایدن مورد حمایت ۲۵ درصد حامیان دموکرات قرار گرفت، این در حالی است که «برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت ۱۹ درصد آرا، «پیت بودجج» شهردار سوت بند از ایالت ایندیانا ۱۸ درصد و «الیزابت وارن» سناتور ماساچوست ۱۳ درصد و «ایمی کلوبشار» سناتور مینسوتا ۶ درصد را کسب کردند.

«دیوید پالئولوگوس» مدیر مرکز تحقیقات سیاسی سافک بر این باور است که جو بایدن همچنان به این پیشتازی ادامه می دهد زیرا اولویت نخست حامیان وی، شکست دونالد ترامپ است. از سوی دیگر، به عقیده ناظران، استیضاح ترامپ می تواند طرفداران دموکرات ها را بیش از پیش بر پیروزی متمرکز کند.

دو سوم از افرادی که در نظرسنجی شرکت کرده اند، گفتند که دستکم تعدادی از جلسات پیش از استیضاح را در هفته گذشته دیده اند، هرچند در پایان، ۷۷ درصد پیش بینی می کنند که مجلس سنا ترامپ را محکوم نکرده و وی را از مقام ریاست جمهوری برکنار نمی کند.

با این وجود، آنها روند استیضاح را اتلاف وقت نمی دانند. ۷۱ درصد گفتند که روند استیضاح مهم است حتی اگر ترامپ تبرئه شود. نزدیک به ۲۵ درصد اعلام کرده اند که روند استیضاح باعث شده است آنها بیشتر در گردهمایی طرفداران حزبی شرکت کنند؛ امری که ممکن است به شرکت بیشتر حامیان دموکرات دامن بزند.

۵۲ درصد افراد شرکت کننده در نظر سنجی هم گفته اند که ترامپ در انتخابات مجدد شکست می خورد.

در این میان ۵۱ درصد هواداران بایدن، ۳۴ درصد حامیان سندرز و ۲۹ درصد طرفداران وارن، اولویت نخست خود را شکست ترامپ اعلام کرده اند.

نظرسنجی یو اس ای تودی و دانشگاه سافک که از تاریخ ۲۳ تا ۲۶ ژانویه (۳ تا ۶ بهمن) انجام شده، تازه ترین نظرسنجی ایالت آیوا است. این در حالی است که در تاریخ ۲۲ و ۲۳ ژانویه (۲ تا ۳ بهمن) در نظرسنجی دیگر توسط شرکت ایپسوس و خبرگزاری رویترز هم بایدن در صدر نامزدهای دموکرات قرار داشت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها