رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 484254

بارش شدید باران در ۱۰ استان کشور

ساعت 24-مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش شدید باران در ۱۰ استان کشور طی امروز(۶ اسفند) از کاهش تدریجی دمای هوا در برخی مناطق خبر داد.

صادق ضیاییان گفت: امروز (۶ اسفند) سامانه بارشی در نیمه غربی کشور فعال است و در نوار غربی، مرکز، دامنه های جنوبی البرز بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می شود. در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی بارش به‌صورت برف خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه از بعد ازظهر با شمالی شدن جریان‌ها روی دریای خزر بارش و کاهش دما در استان‌های شمالی آغاز می‌شود و دریا مواج خواهد شد، تصریح کرد: شدت بارش در استان‌های لرستان، شمال خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، غرب اصفهان، کرمانشاه، مرکزی، همدان و تهران است. در جنوب استان خوزستان نیز وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

ضیاییان افزود: صبح فردا (۷ اسفند) گستره فعالیت این سامانه بارشی کل کشور را فرا می گیرد و علاوه بر این مناطق در برخی مناطق جنوب، مرکز، شرق و شمال شرق کشور بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به این که به‌تدریج با کاهش فعالیت این سامانه در نیمه غربی کشور، طی بعدازظهر فردا این سامانه فقط در شمال شرق، شرق و شرق سواحل دریای خزر فعال خواهد بود، گفت: در نوار شرقی کشور وزش باد شدید وخیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. روز پنج شنبه (۸ اسفند) نیز در نوار شرقی کشور وزش باد شدید و بارش پراکنده رخ می دهد و این سامانه بارشی به تدریج از کشور خارج خواهد شد.

به گفته ضیاییان روز جمعه (۹ اسفند) در بیشتر مناطق کشور جوی آرام حاکم است و طی روزهای پنج شنبه و جمعه در نیمه غربی افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: بعدازظهر شنبه (۱۰ اسفند) به همراه گذر موج تراز میانی جو در شمال غرب و غرب بارش باران و در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و دامنه‌های زاگرس مرکزی در جنوب غرب بارش پراکنده رخ می دهد و در اواخر وقت با نفوذ جریان‌های شمالی به سواحل دریای خزر در غرب سواحل نیز بارش پراکنده رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه بعد از ظهر امروز و اوایل فردا (۶و۷ اسفند) در استان‌های واقع در جنوب غرب کشور وقوع تگرگ و صاعقه دور از انتظار نیست، اظهار کرد: امروز غرب خلیج فارس و طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه کل خلیج فارس مواج است.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا (۷ اسفند) ابری همراه با بارش باران در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید و در اواخر وقت کاهش ابر و کاهش دما با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد و روز پنج شنبه (۸ اسفند) نیز قسمتی ابری همراه با مه صبحگاهی و گاهی وزش باد با حداقل دمای یک و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها