رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 502544

مصر دست به دامان پسر قذافی شد

ساعت24-برخی منابع مصری از تماس مسئولان عالی‌رتبه دستگاه اطلاعاتی این کشور با «سیف‌الاسلام» فرزند رهبر سابق لیبی با هدف اعمال فشارهای بیشتر بر طرف‌های لیبیایی خبر دادند.

برخی منابع مصری گزارش دادند که در پی پیروزی‌های اخیر دولت وفاق ملی در طرابلس و شکست ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای شرق لیبی، مسئولان دستگاه اطلاعاتی مصر تماس‌هایی با «سیف‌الاسلام» برقرار کرده‌اند.

وبگاه «العربی الجدید» به نقل از این منابع گزارش کرد که اهتمام مصر به لیبی در حال حاضر فراتر از بحران امنیتی و سیاسی با دولت وفاق ملی است و قاهره اکنون در جستجوی فرصت‌ها و دستآوردهای اقتصادی است همانگونه که دیگر قدرت‌ها در خصوص بحران لیبی به دنبال آن هستند و از جمله پرونده‌های مورد اهتمام نظام مصر مسئله بازسازی مناطق جنگ‌زده است و قاهره در تلاش است تا شرکت‌های مصری به سهم خوبی در این زمینه دست یابند.

فراهم شدن فرصت برای کارگران مصری جهت کار در لیبی و تقویت اوضاع اقتصادی مصر از دیگر مواردی است که قاهره به آن اهتمام دارد و از سوی دیگر نگران آن است که وجود یک دولت متخاصم در لیبی باعث شود که این کشور سپرده‌گذاری دلاری خود در بانک مرکزی مصر را از آن خارج کند. هم اکنون ارزش این سپرده‌ها حدود سه میلیارد دلار است.

بر اساس این گزارش، مسئولان مصر در تماس با سیف‌الاسلام امکان ایفای نقش او در شهر سرت و ایفای نقش سیاسی در آینده لیبی را بررسی کرده‌اند و این رویکرد مصر درباره سیف‌الاسلام از حمایت‌های روسیه نیز برخوردار است به خصوص اینکه در صورت برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در لیبی از او حمایت خواهند کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها