رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507550

خبر مهم رئیس دفتر رئیس جمهور:

واعظی : روزهای پایانی تحریم هستیم

ساعت 24 ی ایران- واعظی روزهای پایانی تحریم را پیش بینی کرده استImage caption: واعظی روزهای پایانی تحریم را پیش بینی کرده است .محمودواعظی، رئیس دفتر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران گفته است که "با علامت‌هایی که از کشورهای اروپایی و آسیایی و دیگران دریافت کرده‌ایم در روزهای پایانی تحریم قرار داریم. "

واعظی
dir="RTL">به گزارش خبرگزاری صداوسیما آقای واعظی که در مراسم رونمایی از دو مدل جدی شرکت سایپا و خارج شدن خودرو پراید از خط تولید شرکت داشت گفته است "تحریم ‌کنندگان به هیچ یک از اهداف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی خود نرسیدند و باید تاکید کنم که ماه‌های آینده وضع به مراتب بهتر می‌ شود."وی سیاست دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در تحریم جمهوری اسلامی ایران را شکست خورده دانست و گفت: "ترامپ خواب این را نمی ‌دید که در چهلمین سالگرد انقلاب، نظام ما سرپا باشد، اما دیدیم که کماکان سر پاست."

آقای واعظی در مورد نتیجه تحریم های هسته ای آمریکا گفت که "زندگی مردم سخت شده، اما چیزی متوقف نشده است و تحریم‌کنندگان فقط ایجاد مزاحمت کردند."از ماه مه سال 2018 میلادی، دولت آمریکا با خروج از توافق هسته ای، به تدریج تحریم های نفتی و بانکی ایران را بازگرداند. نتیجه تحریم ها کاهش شدید صادرات نفت و عواید ارزی بوده است. واعظی دلیل مشخصی برای لغو تحریم در روزهای آینده عنوان نکرده است. روز گذشته برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و از حامیان تشدید فشار بر حکومت جمهوری اسلامی از مقام خود کناره گیری کرد. همچنین، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر برگزار می شود و برخی منابع حزب دموکرات - حزب مخالف دونالد ترامپ- گفته اند که نامزد این حزب طرفدار بهبودی روابط با حکومت ایران است.

نامزد حزب دموکرات معاون باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکاست که دولت او امضاکننده برجام بوده است. آقای ترامپ او را به امضای یک توافقنامه بد و قرار دادن میلیاردها دلار پول در اختیار حکومت ایران متهم کرده است.آقای واعظی گفته بود که سیاست "فشار حداکثری" دولت آقای ترامپ بر ایران به عامل شکست او تبدیل می شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها