رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 518706

فرصت محدود ترامپ برای پیگیری سناریوی تقلب

ساعت24-کارشناس مسائل آمریکا در گفتگویی به احتمال مطرح شدن تقلب در انتخابات از سوی ترامپ اشاره کرد و به بررسی سناریوهای پس از آن پرداخت.

فواد ایزدی در این خصوص گفت: اگر سناریوی آخری که گفتیم مطرح باشد و اختلاف آرا کم باشد و ترامپ ادعای تقلب را مطرح کند، اعتراض و شورش و دعوا عجیب نخواهد بود. با این حال بر اساس قانون اساسی ایالات متحده رئیس جمهور تازه آمریکا در هر شرایطی باید در روز بیستم ژانویه در کاخ سفید باشد. یعنی در این فاصله بین سوم نوامبر تا بیست ژانویه، ترامپ می تواند ادعاهایش را پی گیری کند اما هر چه هست باید تا آن زمان بر طرف شود. ترامپ در آمریکا فرمانده تمام قواست. پس او می تواند ارتش را به مقابله با مردم به خیابان ها بکشاند. در ماجرای جورج فلوید و اعتراضات ضد نژادپرستی اخیر هم در برخی ایالات چنین کاری کرد. اما ارتش در این کشور اساسا خود را درگیر منافع حزبی رئیس جمهور نمی کند و بعید است که بخواهد به نفع ترامپ به صحنه وارد شود.

وی همچنین درباره احتمال تقلب در انتخابات پستی نیز گفت: حرف ترامپ در خصوص امکان تقلب در انتخابات پستی نامعقول نیست. امسال در شهرهایی که دموکرات ها قدرت دارند، میزان زیادی برگه رای فرستاده شده است. هر کسی که ثبت نام کرده که در انتخابات رای دهد، برگه رای گرفته. اما این به معنی آن نیست که همه این افراد که درخواست داده اند بخواهند واقعا رای بدهند. برای همین می گویند که دموکرات ها به صورت فله ای برگه رای فرستاده اند و این موضوع احتمال تقلب را بالا می برد. آمریکا نهاد بی طرفی نظارتی ندارد که بتواند بر موضوع تقلب یا پیچیدگی های انتخاباتی نظارت کند. نهادهایی که اینکار را بر عهده دارند، هر کدام به یکی از این دو حزب مایلند و همین موضوع اوضاع را پیچیده تر کرده است.به طور کلی اگر درصد رای دهندگان بالاتر برود، به نفع دموکرات هاست. برای همین هم آنها می خواهند تعداد برگه های رایی که به صندوق انداخته می شود بیشتر باشد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها