رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 571651

انتصاب هایی که بیشتر از روی نفوذ است

نگرانی ها از انتخاب رئیس جدید اینترپل

ساعت 24 - سازمان بین المللی جنایی احمد ناصر الرئیسی، بازرس کل وزارت کشور امارات متحده عربی را به عنوان رئیس جدید اینترپل و همچنین هو بین چن، مقام مسوول وزارت امنیت چین را به عنوان یکی از اعضای کمیته اجرایی انتخاب کرد

احمد ناصر الرئیسی
html>

اما با این حال مدتی است که مسائلی در ارتباط با این دو نفر مطرح می شود. با اینکه ادعاهایی درباره وقوع خشونت در زندان های امارات متحده عربی مطرح شده ولی رئیسی به عنوان بازرس کل، تحقیقات قابل اعتمادی در این زمینه انجام نداده است و به همین علت گروه های حقوق بشری از وی انتقاد کردند. همچنین گروهی از قانون گذاران کشورهای غربی با انتخاب هو بین چو مخالفت و ادعا کردند که حضور یک مقام چینی در یک سمت کلیدی اینترپل می تواند به دولت چین اجازه دهد برای یافتن مخالفان خود در خارج از کشور از این سازمان کمک بگیرد.

دیپلماسی ایرانی: سازمان بین المللی پلیس جنایی (اینترپل) یک مقام وزارت کشور امارات متحده عربی را به عنوان رئیس جدید و یک مقام وزرات امنیت عمومی چین را به عنوان یکی از اعضای کمیته اجرایی این سازمان انتخاب کرده است. گروه های حقوق بشری درباره انتخاب این افراد که می توانند تعهدات حقوق بشری اینترپل را به خطر اندازند، ابراز نگرانی کردند. سازمان بین المللی پلیس جنایی، مجمع عمومی سالانه خود را روز بیست و پنجم نوامبر در استانبول ترکیه برگزار کرده است.

سازمان بین المللی جنایی احمد ناصر الرئیسی، بازرس کل وزارت کشور امارات متحده عربی را به عنوان رئیس جدید اینترپل و همچنین هو بین چن، مقام مسوول وزارت امنیت چین را به عنوان یکی از اعضای کمیته اجرایی انتخاب کرد. اما با این حال مدتی است که مسائلی در ارتباط با این دو نفر مطرح می شود. با اینکه ادعاهایی درباره وقوع خشونت در زندان های امارات متحده عربی مطرح شده ولی رئیسی به عنوان بازرس کل، تحقیقات قابل اعتمادی در این زمینه انجام نداده است و به همین علت گروه های حقوق بشری از وی انتقاد کردند. همچنین گروهی از قانون گذاران کشورهای غربی با انتخاب هو بین چو مخالفت و ادعا کردند که حضور یک مقام چینی در یک سمت کلیدی اینترپل می تواند به دولت چین اجازه دهد برای یافتن مخالفان خود در خارج از کشور از این سازمان کمک بگیرد.

گروه های بین المللی حقوق بشری ماه مه امسال در پی نامزد شدن الرئیسی برای ریاست اینترپل با اشاره به اینکه: «الرئیسی به عنوان بازرس کل مسوولیت رسیدگی خشونت در زندان های امارات را بر عهده داشته است، ولی هیچ نشانه ای از اینکه وی تحقیقات قابل اعتماد در این زمینه انجام داده باشد، وجود ندارد. ما ادعاهای زیادی در ارتباط با نقض حقوق بشر در زندان های امارات ثبت کردیم.» از انتخاب رئیسی به عنوان رئیس اینترپل ابراز نگرانی کردند.

هو بین چن که به عنوان یکی از اعضای جدید کمیته اجرایی اینترپل انتخاب شد، در حال حاضر معاون مدیر دفتر همکاری های بین المللی وزارت امنیت عمومی چین است. به گزارش رسانه های چینی، هو بین چو دارای مدرک فوق لیسانس از دانشگاه کمبریج انگلیس است. وی سال ها با پلیس خارج از کشور همکاری بین المللی داشته و در سفارت چین در آمریکا کار کرده است. از میان پانزده آژانس تخصصی سازمان ملل متحد، هم اکنون چینی ها ریاست سه آژانس را بر عهده دارند. با انتخاب هو بین چو به عنوان یکی از اعضای کمیته اجرایی اینترپل به نظر می رسد نفوذ چین در سازمان بین المللی بیش از پیش گسترش خواهد یافت.

منبع: نیکی / تحریریه دیپلماسی ایرانی

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها