رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 594656

نمایی مدرن با بتن اکسپوز

ساعت24- اگر ساختمان های ساخته شده با بتن اکسپوز نظر شما را جلب می کند، در این مقاله بیشتر با متریال انواع بتن اکسپوز و اصول خرید این نوع از متریال ساختمانی در نمای بنا آشنا خوهید شد.

html>

در گذشته از بتن اکسپوز تنها به عنوان سازه ی ساختمان استفاده می شد، با این حال با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی در حوزه ی متریال های ساختمان سازی، بتن اکسپوز به عنوان متریالی ارتقا یافته وارد بازار ساختمان سازی شد.

بتن اکسپوز یا بتن نما از جمله متریال های پرکاربرد در سبک مدرن به حساب می آید، که می تواند نمایی با ارزش مالی بالا برای شما فراهم کند.

از مصالح بتن اکسپوز می توان در کاربری های متفاوتی استفاده کرد که از جمله مهمترین آن می توان به نمای ساختمان اشاره کرد؛ طراحی و اجرای نمای بتن اکسپوز در عین سادگی می تواند جلوه ای ویژه و منحصر به فرد را به ساختمان شما القا کند.

از آنجایی که متریال های بتن اکسپوز دارای ماهیتی سرد هستند، استفاده مناسب از این نوع متریال در نمای ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار است، همچنین تهیه و اجرای مناسب متریال بتن اکسپوز مستلزم آگاهی از برخی نکات است که در ادامه درباره ی هر یک از موضوعات ذکر شده به صورت کامل توضیح خواهیم داد.

در ادامه پاسخ هر یک از سوالات ذکر شده در زیر را پاسخ خواهیم داد، با ما همراه باشید.

  • انواع بتن اکسپوز شامل چه مواردی می شود؟
  • از متریال بتن اکسپوز در چه کاربری هایی می توان استفاده کرد؟
  • قبل از خرید مصالح بتن اکسپوز به چه مواردی باید دقت کرد؟

انواع بتن اکسپوز

انواع بتن اکسپوز

همانطور که پیشتر نیز ذکر شد، متریال بتن اکسپوز نمونه ی ارتقا یافته شده از مصالح بتنی است که امروزه به شیوه نوینی مورد استفاده قرار می گیرد.

متریال بتن اکسپوز را با توجه به نحوه ی اجرا می توان به دو دسته ی اصلی تقسیم بندی کرد.

1- اجرای بتن اکسپوز به صورت پیش ساخته: در این روش از اجرای مصالح بتن اکسپوز کلیه مراحل تولید در کارخانه ها انجام می گیرد و پانل های بتن اکسپوز به صورت آماده به محل پروژه ارسال خواهند شد.
از جمله نکاتی که در هنگام اجرای این نوع از پانل های بتن نما باید مورد بررسی قرار گیرد، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • برداشت از وضع موجود سازه ی ساختمان و طراحی و سفارش پانل های بتن اکسپوز مطابق با آن
  • عدم استفاده از پانل های شکسته یا ترک خورده
  • اجرای پانل های بتن اکسپوز متناسب با شرایط بتن

2- اجرای بتن اکسپوز در محل پروژه

اجرای بتن اکسپوز در محل پروژه باید تحت نظارت دائم متخصصان انجام گیرد تا پانل های بتنی از مقاومت و دوام کافی برخوردار باشند.

در این روش از اجرای بتن اکسپوز نیز رعایت برخی نکات از اهمیت بالایی برخوردار است که در زیر به ان اشاره کرده ایم.

  • نحوه ترکیب مصالح سیمان و سنگدانه در بتن
  • استفاده از قالب های مناسب
  • آماده سازی پانل های بتن اکسپوز برای اجرا در نمای ساختمان (سنباده، سندبلاست، برق اندازی و ...)

با اجرای نمای بتن اکسپوز در ساختمانتان می‌توانید زیبای معماری مدرن را به نمایش در بیاورید و با استفاده از این مصالح سرد تجلی از صنعت را در ساختمانتان تداعی کنید.

طراحی و اجرای نمای بتن اکسپوز

از بتن اکسپوز در چه کاربری هایی می توان استفاده کرد؟

همانطور که پیشتر نیز ذکر شد، در گذشته از متریال های بتنی عموما به عنوان زیرسازی و سازه ی ساختمان استفاده میشد، با این حال با گذشت زمان و تغییر در شیوه تولید این نوع از متریال ساختمانی دانشمندان توانستند شیوه جدیدی از متریال های ساختمانی به نام بتن اکسپوز یا بتن نما را به عرصه ساختمان سازی ارائه دهند.

استفاده از این نوع متریال ساختمانی در نمای ساختمان مورد استقبال بسیاری از کارفرمایان قرار گرفته است، با این حال از متریال بتن اکسپوز می توان در کاربری های دیگر نیز استفاده کرد، که در ادامه به آن اشاره کرده ایم.

  • ساختمان تجاری
  • زیرسازی
  • کف
  • ساختمان اداری
  • محوطه سازی
  • ساختمان آموزشی
  • و ...

با این حال اجرای هر یک از انواع کاربری ها با متریال بتن اکسپوز نیازمند نیروی متخصص دارد، چرا که در صورت استفاده از متریال های بی کیفیت و یا اجرا در شرایط نامناسب، ممکن است پایداری این نوع از متریال ساختمان سازی کاهش یابد و در گذر زمان تخریب شود.

اصول مهم در خرید بتن اکسپوز

طراحی و اجرای نمای بتن اکسپوز می تواند زیبایی منحصر به فردی را به ساختمان شما القا کند، با این حال رعایت برخی نکات در هنگام خرید یا تولید بتن اکسپوز علاوه بر افزایش مقاومت نمای ساختمان می تواند در کاهش هزینه های تهیه مصالح یا اجرا نیز سودمند باشد، در ادامه درباره ی هر یک از موراد به اختصار توضیح خواهیم داد.

1- اندازه و فرم بتن اکسپوز: به طور کل ابعاد بتن اکسپوز را می توان به صورت مربع یا مستطیل تولید کرد، با این حال در صورتی که از شیوه پیش ساخته برای تهیه متریال بتن اکسپوز استفاده کرده باشید، می توانید متناسب با خواسته و طراحی نمای ساختمان خود ابعاد و یا فرم مورد نظر خود را سفارش دهید.

2- نحوه اجرای بتن اکسپوز: در صورت یکه طراحی و اجرای نمای بتن اکسپوز را به شرکت های معتبر بسپارید علاوه بر افزایش استحکام نمای ساختمان می توانید هزینه های اجرایی نمای ساختمان را نیز کاهش دهید.

شرکت های معتبر ابتدا تیم نقشه برداران را برای برداشت از وضع موجود سازه اعزام می کنند تا بتواند ابعاد و شرایط توپوگرافی زمین را مورد بررسی قرار دهند، در ادامه گزارشات خود را تیم طراحی ارائه می دهند و طراحان متناسب با سازه اقدام به طراحی نمای ساختمان خواهند کرد.

شرکت نما دیزاین از جمله شرکت های معتبر در طراحی و اجرای نمای بتن اکسپوز به حساب می آید، که همواره توانسته رضایت کارفرمایان را جلب کند.

این شرکت بعد از طراحی نمای ساختمان، نقشه های شاپ را به مجریان اجرایی ارائه می دهند، در این صورت تهیه مصالح متناسب با ابعاد اصلی متریال ها و متناسب با طرح خواهد بود و پرتی مصالح تا 15 درصد کاهش خواهد یافت و سرعت اجرایی بیشتر خواهد شد.

3- کیفیت و شرایط پانل های بتن اکسپوز: در هنگام تولید پانل های بتن اکسپوز رعایت برخی نکات می تواند در بالا بردن کیفیت تابل های بتن اکسپوز تاثیرگذار باشد، از این رو در این بخش به برخی از این موراد می پردازیم.

  • استفاده از قالب‌های جدید
  • اطمینان از شاقول و صاف بودن قالب‌ها
  • مهارکردن صحیح قالب‌ها
  • درزبندی مناسب
  • استفاده از روغن مناسب برای قالب‌ها
  • به کارگیری از دستگاه ویبره مناسب برای خروج حباب‌های‌ هوا

طراحی و اجرای نمای بتن اکسپوز را به چه شرکتی بسپاریم؟

شرکت نما دیزاین با بهره گیری از طراحان و مجریان با سابقه و خبره خود می تواند طراحی و اجرای نمای بتن اکسپوز را در کمترین زمان، بالاترین کیفیت و بهینه ترین هزینه ارائه دهد.

این شرکت به واسطه ی سابقه 10 ساله ی خود می تواند مصالح مورد نیاز شما در اجرای نمای ساختمان را به صورت مستقیم و بدون واسطه از کارخانه ها تهیه کند، به این صورت هزینه های تهیه مصالح تا 30 درصد کاهش خواهد یافت.
شما می توانید برای اطلاع از نمونه پروژه های این شرکت و کسب اطلاعات بیشتر به سایت نما دیزاین مراجعه کنید و با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید، تا با کارشناسان این مجموعه مشورت کنید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها