رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 603472

کلید انتخابات سرمایه‌داران زده شد

ساعت24-چند روز پیش یادآور شدیم انگار تنور انتخابات اتاق‌های بازرگانی به مثابه مهم‌ترین نهاد خصوصی ایران که دارای قانون خاص خود است هیزم ندارد و سرد است. برخی از دلایل سرد بودن انتخابات اتاق به مسائل عمومی ایران برمی‌گردد که دل و دماغ هیچ کاری برای هیچ نهاد غیرحکومتی باقی نگذاشته است و برخی از دلایل نیز به دلسردی بازیگران خصوصی در برابر بی‌تفاوتی نهاد دولت به این بخش برمی‌گردد. روز گذشته اتاق بازرگانی تهران با نشان دادن شروع ثبت‌نام برای انتخابات دوره تازه اتاق روی سایت خود کلید انتخابات مهم‌ترین اتاق بازرگانی پس از اتاق ایران را زد.

h0me
dir="RTL" style="text-align:right">حالا کمتر از دو ماه دیگر برگزار خواهد شد. براساس این اطلاعیه چهار مقام دولتی شامل سیدرضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت، سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد، سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی، مهدی اسلام‌پناه رییس سازمان ملی استاندارد و سه عضو مهم اتاق‌های ایران شامل غلامحسین شافعی رییس اتاق ایران، حسین سلاح‎ورزی نایب‌رییس اتاق ایران و مسعود خوانساری رییس اتاق تهران و نایب‌رییس اتاق ایران اعضای شورای عالی نظارت بر اتاق ایران را تشکیل می‌دهند.

برخی از آگاهان باور دارند با توجه به برخی رخدادهایی که درباره نتایج انتخابات دوره قبلی و فقدان برخی از پیگیرترین فعالان خصوصی نظیر مرحوم اسدالله عسگراولادی که در انتخابات قبلی مروج و مشوق سرسخت انتخابات بود و نیز عدم تمایل محسن خلیلی یکی از اصیل‌ترین صنعتگران ایرانی و مرگ شادروان محمد پارسا از پیگیرترین فعالان سندیکا و برخی دیگر شاید انتظار برود این دوره از انتخابات شور و شوق دوره‌های پیشین را نداشته باشد. اما گروهی دیگر باور دارند هنوز چندین ائتلاف بزرگ برای حضور جدی در انتخابات این دوره حاضرند و شاهد انتخابات رقابتی سختی خواهیم بود. واقعیت این است که این ائتلاف‌ها حالا تجربه و انگیزه و تمایل نیرومندتری برای رقابتی کردن انتخابات پیش‌رو دارند. انتخابات برای برگزیدن نمایندگان سرمایه‌داران ایرانی با توجه به روند عمومی اهمیت یافتن بخش خصوصی در داخل و خارج از کشور و اینکه دنیای امروز به سوی کاهش حجم و دخالت‌های نهاد دولت پیش می‌رود و ایران نیز از این قاعده بیرون نیست و با توجه به اینکه به هر حال نهاد اتاق در بخش‌هایی از مراکز تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری حضور جدی دارد می‌تواند واجد اهمیت باشد و کارخانه‌داران‌، معدن‌داران‌، باغداران و بازرگانان نیز این را می‌دانند. امید است انتخابات با رقابت سالم و با انگیزه‌های منافع ملی برگزار شود و بازیگران اصلی از رفتارهای هنجارشکن و نیز افشاگری‌های بی‌مورد دوری کنند و شاهد انتخابات پرشور باشیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها