رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 631077

سرمایه گذاری در مسکن لندن یا بیت کوین؟

ساعت 24 - مشهورترین ارز دیجیتال در طول ده سال گذشته تقریباً ۵ هزار درصد بازدهی داشته است. طبق تحلیل بازاری که آژانس املاک بریتانیایی فوکس‌تون انجام داده است، بازار املاک لندن با بازدهی بیش از ۴۴ درصد، در طول ۱۰ سال گذشته یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری بوده است.

این آژانس املاک عملکرد بازار املاک مسکونی پایتخت بریتانیا را با ۹ گزینه سرمایه‌گذاری محبوب دیگر، از جمله بیت کوین و شاخص سهام اف‌تی‌اس‌ای ۱۰۰ مقایسه کرد. آن‌ها دریافتند که تنها دو دارایی سرمایه‌گذاری در طول ده سال گذشته بازدهی بیشتری از املاک مسکونی پایتخت بریتانیا داشته‌اند.

بازدهی خیره کننده ۴ هزار و ۹۶۳ درصدی بیت کوین در آن دوره ۱۰ ساله را به سختی می‌توان نادیده گرفت. میانگین قیمت بیت کوین در دسامبر ۲۰۱۳ حدود ۸۴۰.۳ دلار بود که در دوره منتهی به دسامبر ۲۰۲۳ به ۴۲ هزار و ۵۴۴ دلار افزایش یافت. البته که قیمت بیت‌کوین از آن زمان بالاتر هم رفت و در اواسط مارس ۲۰۲۴ به بالاترین حد خود رسید و هر بیت کوین بیش از ۷۳ هزار دلار معامله شد. در همین حال، طلا، بازار سنتی سرمایه‌گذاری امن، با بازدهی ۶۶.۸ درصدی در همان دوره، مقام دوم را به خود اختصاص داد. قیمت طلا در سال ۲۰۱۳ حدود هزار و ۲۲۳ دلار بود و در دسامبر گذشته به دو هزار و ۴۲ دلار رسید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها