رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 159186

مادورو برای جلوگیری از قحطی مردم را تشویق کرده در خانه مرغ پرورش دهند

ونزوئلای ثروتمند، اسیر دست گرسنگی

ساعت ۲۴-خیلی از زمانی نمی گذرد که خوان گونزالس، هر وقت که به قصابی می رفت، چند تکه استیک برای خودش و چند تکه از ریه گاو، که در ونزوئلا به آن «بوفه» می گویند، برای سگش می خرید. مرد ۵۵ ساله که تعمیرکار آسانسور در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا است اما می گوید:«من الآن خودم بوفه می خورم، تازه اگر گیرم بیاید.»

نیکلاس مادورو
به گزارش ساعت ۲۴، در اثر کمبود طولانی مدت غذا، اکنون ونزوئلایی ها ناچار شده اند هر چیزی که پیدا می کنند بخورند و البته هر چیزی که آنها پیدا می کنند الزاماً سالم هم نیست. شیر، گوشت و لوبیا، اصلی ترین منابع پروتئین در ونزوئلا، این روزها دیگر به این سادگی ها پیدا نمی شوند و اگر هم در دسترس باشند، قیمت هایی گزاف خواهند داشت. در نتیجه مردم به خوردن برنج و ماکارونی روی آورده اند.

پژوهشی که ماه گذشته توسط سه دانشگاه رده بالای ونزوئلا تهیه شده بود نشان می داد ۱۲ درصد از کسانی که مورد پرسش قرار گرفته اند، کمتر از سه وعده غذا در طول روز می خورند. ماریانلا هررا-کوئنسیا، عضو یک سازمان مردم نهاد برای بهبود تغذیه مردم در ونزوئلا می گوید:«آنهایی هم که به سه وعده غذای روزانه دسترسی داشته اند، اکنون رژیم غذایی به مراتب بدتری در قیاس با گذشته دارند.»

به گزارش ساعت ۲۴، کودکان و سالمندان بدترین وضعیت را تجربه می کنند. در این پژوهش ذکر شده که از میان ۴۰۰۰ کودک در سن مدرسه، ۳۰ درصد دچار سوءتغذیه بوده اند و غیبت در مدارس هم رو به گسترش است.

پائولا آرسینیئگاس ۱۹ ساله، می گوید نگران رشد دختر دو ساله اش است، چرا که نمی تواند شیر پیدا کند و زمانی که بچه گرسنه است، او مجبور است با دادن مخلوطی از آب و نشاسته ذرت سیرش کند. پائولا می گوید:«من سعی می کنم بچه را جوری بخوابانم که صبح ها تا دیر وقت در رختخواب باشد تا نگران وعده صبحانه اش نباشم.»

سوسیالیسم پوپولیستی ونزوئلا را گرسنه کرد

منتقدان دولت سوسیالیستی نیکولاس مادورو می گویند کاهش تولید غذا در ونزوئلای وابسته به نفت، معلول شرایطی است که از سلب مالکیت زمین های کشاورزی و شرکت های تولید غذای صنعتی بر می خیزد. آنها علاوه بر این می گویند کنترل شدید قیمت ها موجب می شده واردات مواد غذایی ارزان تر از تولید آنها در داخل تمام شود و به همین دلیل ونزوئلا حالا دست در پنجه گرسنگی هم قرار گرفته است. در کنار اینها، نظام پیچیده کنترل ارزش وحد پولی ونزوئلا و افت شدید قیمت های نفت واردات مواد خام و مواد غذایی را به شدت با مشکل رو به رو کرده است. طرفداران دولت اما می گویند این رخدادها همه بخشی از نقشه ای است که مخالفین مادورو و دولت های خارجی برای بی ثباتی و ساقط کردن مادورو از قدرت طراحی کرده اند.

مادورو برای رویارویی با «جنگ اقتصادی»، مردم را تشویق کرده است که در خانه هایشان کشاورزی کنند و به پرورش مرغ در خانه روی بیاورند. او همچنین یک وزارت «کشاورزی شهری» تأسیس کرده است: ۸۰ درصد از مردم ونزوئلا در شهرها زندگی می کنند.

به گزارش ساعت ۲۴، رافائل کاماچوی ۵۶ ساله از ایده آقای رییس جمهور استقبال کرده است. او که خود در منطقه ای روستایی به دنیا آمده می گوید از همه آنچه که در زمینه کشاورزی می داند استفاده خواهد کرد تا شکم خانواده ۹ نفره اش را سیر کند. او شروع به کشت گیاهانی در حیاط خانه اش و روی بام آن کرده است. دولت ونزوئلا شروع به فروش مستقیم محصولات تولید کنندگان غذا به مصرف کنندگان کرده است. در مناطق فقرنشین پایتخت، کاراکاس، مردم در صف هایی طویل می ایستند تا سبزیجاتی را که مستقیماً از مناطق روستایی می آیند خریداری کنند.

محمد مهدی حاتمی-ساعت ۲۴

منبع: گاردین

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها