رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 224929

اضطراب‌های کودکانه را جدی بگیرید!

ساعت 24- کارشناس مسئول دفتر مشاوره بهزیستی استان ایلام گفت: 1000 کودک ۵ و ۶ ساله زیرپوشش طرح غربالگری اضطراب قرار می‌گیرند.

«مریم کریمی» اظهار کرد: بر اساس نتایج بررسی‌ها، اضطراب یکی از شایع‌ترین اختلالات دوران کودکی است که به‌ طور معمول تشخیص داده نشده و کمتر مورد درمان قرار می‌گیرد و عاملی برای آغاز بیماری‌هایی نظیر افسردگی، مصرف مواد مخدر در سنین بالاتر می‌شود.

وی عدم‌تشخیص اضطراب در کودکان را هم‌چنین منجر به انجام ندادن مطلوب فعالیت‌های درسی، رفتارهای اجتماعی، ترس مرضی و اختلال اضطرابی دانست و افزود: هدف از اجرای این طرح شناسایی زودهنگام اضطراب کودکی، ارجاع به ‌موقع جهت مداخلات تخصصی و افزایش آگاهی والدین در خصوص پیشگیری از اضطراب کودکان است.

کریمی با بیان این‌که این طرح از هفته جاری در 23 مهدکودک منتخب استان ایلام آغاز و به مدت سه ماه اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: در این زمینه به مهدهای کودک اطلاع‌رسانی شده و با دعوت از خانواده‌ها و تکمیل پرسشنامه، کودکان مشکوک به اضطراب شناسایی و برای انجام مشاوره به مراکز مشاوره بهزیستی ارجاع می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ایلام، این کارشناس گفت: با وجود اینکه 23 مهد برای پوشش این طرح انتخاب ‌شده است ولی اولیا کودکانی که تمایل به انجام تست غربالگری اضطراب فرزندانشان رادارند می‌توانند به مرکز مشاوره اداره بهزیستی شهرستان ایلام نیز مراجعه کنند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها