رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 256504

از هر ۴ نفر یکی به افسردگی مبتلاست

ساعت 24- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: یک نفر از میان هر چهار نفر به افسردگی مبتلاست.

افسردگی
«عباسعلی درستی» در همایش آموزش پیام‌گذاران سلامت و سازمان‌های مردم نهاد با بیان این‌که عوامل اجتماعی در تأمین سلامت افراد جامعه نقش بسزایی دارند، اظهار کرد: سلامت محور توسعه‌ی پایداری هر کشور است و بی‌توجهی به آن موجب کندی رشد و توسعه‌ی همه جانبه‌ی کشور می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت مقوله سلامت در جامعه، افزود: بحث سلامت مقوله‌ی چند محوری است، سلامت تنها نبود بیماری و سلامت جسمی نیست. آسایش و رفاه کامل روانی و اجتماعی را نیز شامل می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این‌که موضوع سلامت بحث پیچیده‌ای است و نقش بهداشت و درمان حدود ۲۵ درصد است، افزود: موضوع سلامت مرتبط با سازمان بهداشت و سلامت است، اگر سایر نهادها و ارگان‌ها در این زمینه با ما همکاری نداشته باشند، سلامت جامعه دچار مخاطره خواهد شد.

وی ادامه داد: امروزه در دنیا تهدیدات جدیدی برای سلامت همه‌ی افراد پدید آمده است، از همین‌رو به موضوع افسردگی در دنیا تأکید می‌شود، طبق آمار از چهار نفر یک نفر در جهان دچار افسردگی است.

درستی با بیان این‌که طبق آمار سال ۹۰، ۲۴ درصد جمعیت مردم ایران دچار اختلالات روانپزشکی بوده‌اند، افزود: باید با همکاری و تعامل ارگان‌ها و سازمان‌هایی که با مردم در ارتباط‌ هستند، جامعه را این مخاطره‌ی جدی نجات دهیم و هیچ ارگانی در این زمینه نباید از نقش خود غفلت کند، چون این موضوع گریبان‌گیر همه مردم است.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها