رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 281264

تفاوت لبخند واقعی و دروغین در چیست؟

ساعت 24- محققان انواع لبخندها را مورد بررسی قرار دادند تا لبخند واقعی و غیر واقعی را تشخیص دهند.

لبخند
به گزارش ساینس، لبخند ممکن است رایج‌ترین و انعطاف پذیرترین شکل برای بیان احساسات و برقراری تعاملات اجتماعی طی هزاران سال باشد. اما چگونه می‌توان یک نوع از لبخند را با نوع دیگر مقایسه کرد و تفاوت آن را دریافت.

پائولا نیدنتال، استاد روانشناسی دانشگاه ویسکانسین اظهار کرد: زمانی که فردی لبخند می‌زند، آیا دیگران متوجه لبخند واقعی و نادرست وی می‌شوند؟

محققان بر این باورند زمانی که افراد خوشحال نیستند، لبخندشان واقعی نیست و این لبخند دروغین است.

افراد در بسیاری از شرایط و در حالت‌های مختلف عاطفی لبخند می‌زنند، لبخندهای دوستانه، لبخندهای اجباری، لبخند از روی ناراحتی و... . لبخند در زمان‌های مختلفی اتفاق می‌افتد که می‌تواند نشان‌دهنده حالت فرد باشد.

با توصیف فیزیکی دقیق انواع لبخند، محققان می‌توانند زیرگروه‌های لبخند را بهتر طبقه‌بندی کنند و استفاده و اثرات آن در تعاملات محوری را مورد بررسی قرار دهند.

در هر لبخند تنها ماهیچه‌های گونه‌ها شرکت ندارند، بلکه ابروها و چشم‌ها هم دخیل هستند.

محققان دانشگاه گلاسکو این آزمایش را انجام دادند. آنها سه نوع لبخند و ترکیبات عضلانی در این لبخندها را مورد بررسی قرار دادند.

انواع لبخند در افراد از کشوری به کشور دیگر متفاوت است و تغییرات بسیاری در نحوه استفاده از آنها وجود دارد.

به عنوان مثال آمریکایی‌ها خیلی لبخند می‌زنند و از آن برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنند. در برخی از کشورها افراد فقط یک مدل لبخند دارند که این موضوع منجر به سردرگمی می‌شود. آموزش انواع لبخند می‌تواند بعضی از سوء تفاهم‌ها را برطرف کند.

نتایج این بررسی در مجله Psychological Science آمده است.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها