رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 300137

تغییر در سبک زندگی عامل شیوع سردردهایی گردنی

ساعت 24- یک متخصص طب فیزیکی گفت: نشستن، ایستادن ناصحیح و استفاده نادرست از گردن، باعث ایجاد درد در ناحیه گردن می شود که تا قسمت پیشانی و اطراف چشم کشیده می شود.

style="text-align:justify">دکتر محدثه آزادواری اظهارداشت: سردرد انواع مختلفی دارد که شایع ترین آنها سردردهای میگرنی و سردردهای تنشی هستند.

وی افزود: در کنار این سردردها، سردردهای گردنی نیز شیوع پیدا کرده اند که علت آن پوزیشن نامناسب سر و گردن هست.

آزادواری ادامه داد: به طور کلی هر عاملی که باعث آسیب به بافت گردن شود می تواند این سردرد را ایجاد کند که ضربه، پوزیشن نامناسب گردن و تصادفات می توند از علل سردردهای گردنی باشد.

این متخصص طب فیزیکی اظهار کرد: این سردردها در ابتدا از یک گردن درد معمولی شروع می شود و به تدریج این درد گردن تبدیل به یک سردرد می شود که از ناحیه پشت سر به قسمت پیشانی و اطراف چشم ارجاع داده می شود.

وی افزود: گاهی ممکن سردرد به اندازه ای زیاد شود که فرد درد گردن که منشا اصلی ست را احساس نکند.

آزادواری همچنین تصریح کرد: در کنار درمان های دارویی که فرد انجام می دهد چندین درمان غیردارویی وجود دارد که اغلب بهتر از دارو روند بهبودی را تسریع می بخشند.

این متخصص طب فیزیکی گفت: راهکار های غیردارویی با اصلاح شیوه زندگی شروع می شود. در روند درمان ایستادن و نشستن بیمار باید مورد بررسی قرار می گیرد و به او شیوه درست پوزیشن گردن آموزش داده می شود.

آزادواری ادامه داد: بعضا افراد تلفن را بین گوش و کتف خود نگه می دارند که این از عوامل سردردهایی است که منشا گردنی دارند و ما به این افراد توصیه می کنیم که حتما از هدفن استفاده کنند.

وی در آخر افزود: ورزش های دامنه حرکتی، کششی و قدرتی، ماساژ و حرکت درمانی از دیگر درمان های غیر دارویی به شمار می آیند.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها