رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 376348

سایت متعلق به صادق خرازی منتشر کرد

حمله به ایران و جنگ جهانی سوم

ساعت24-صادق خرازی یکی از دیپلماتهای شناخته شده ایرانی است که دردوره ریاست سید محمد خاتمی برنهاد دولت در سالهای 1376 تا 1384 ، سفیر ایران در برخی از کشورهای مهم اروپایی بود.

جنگ
او یکی از سیاسیون ایرانی است که فعالیت درقالب حزب سیاسی را برفعالیت فردی ترجیح داد و با تاسیس حزب ندای ایرانیان به تشریح دیدگاه و خواسته های سیاسیش ادامه می دهد. او درتاسیس رسانه الکترونیکی نیز پیشگام بوده است و سایت دیپلماسی ایرانی را تاسیس کرده است. این سایت که به تازگی دردرجه بالایی از شفافیت در اطلاع رسانی، فعالیت خود را با شکل تازه گسترش داده است در ماههای هخیر جسورانه تر می نویسد و ترجمه هایش نیز چنین است. آنچه می خوانید به تازگی در این سایت درج شده است که به دلیل اهمیت آن عینا بازنشر پیدا می کند.
کارشناس برجسته روس شرط لازم برای جلوگیری از وقوع چنین جنگی را «از سرگیری برنامه هسته ای – موشکی ایران یا درگیری نظامی ایران با یکی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس» دانست.دیپلماسی ایرانی: کنستانتین سیکوف، دکترای علوم نظامی و رئیس آکادمی علوم موشکی و توپخانه ای روسیه در اظهار نظری کارشناسانه مناطق اصلی ای که ممکن است جنگ جهانی سوم از آن مناطق آغاز شود را بررسی کرد.به گفته این کارشناس برجسته روس، «تحولات در درگیری های نظامی با تناقض های منطقه ای که مورد حمایت کشورهای غربی است، پیچیده تر شده، و ممکن است در پی این وضعیت مساله اعلام ایجاد کشور کردی بر قسمتی از اراضی عراق و سوریه دوباره مطرح شود و اقداماتی برای تشکیل آن صورت بگیرد.»وی همچنین پیش بینی کرد که کشورهای بزرگ منطقه با مشکلات داخلی جدیدی دست به گریبان شوند از جمله احتمال داد که ترکیه وارد یک جنگ داخلی شود.این کارشناس روس همچنین اظهار نظر کرد که «ممکن است حمله ای امریکایی – اسرائیلی با مشارکت کشورهای عضو ناتو و دیگر متحدان آنها علیه ایران صورت بگیرد، که در این صورت جنگ منطقه ای بسیار گسترده و به اندازه کافی پرهزینه و وسیع خواهد بود.»وی شرط لازم برای جلوگیری از وقوع چنین جنگی را «از سرگیری برنامه هسته ای – موشکی ایران یا درگیری نظامی ایران با یکی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس» دانست. کنستانتین سیکوف همچنین پیش بینی کرد «جنگ در یمن همچنان ادامه یابد و درگیری های دیگری در آفریقا بر اساس مسائل جئوسیاسی در برگیرد. این مساله موجب می شود که عربستان سعودی و ایالات متحده از یک سو با چین و ایران از سوی دیگر برای تسلط بر منطقه با یکدیگر رویارو شوند.»وی همچنین به وضعیت جاری در افغانستان اشاره و تاکید کرد، باید در مساله افغانستان درنگ کرد، چرا که ممکن است اوضاع به سویی پیش برود که پای چین نیز به اوضاع آن باز شود، این مساله سبب می شود تا در تقسیم منطقه تحت نفوذ در آفریقا بازنگری شود.وی در ادامه افزود: «در این میان برخی از کشورهای امریکای لاتین تلاش خواهند کرد که خود را از زیر پرچم امریکا خارج کنند و خود را از هیمنه امریکا برهانند.» کنستانتین سیکوف درباره اوضاع خاور دور نیز گفت که شرق می تواند منبع اصلی تتنش در سطح جنگ باشد، به ویژه که تناقضاتی میان دو نوار ساحلی شبه جزیره کره و همچنین میان ژاپن و چین به دلیل وجود جزایر مورد منازعه وجود دارد. مشابه چنین وضعیتی میان چین و روسیه به دلیل جزایر کوریل نیز مطرح است. این در حالی است که مساله تایوان نیز خود می تواند به عاملی برای تنش جدی تبدیل شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها