رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 379700

جزییات جدیدی از مخفیگاه و وضع جسمانی ابوبکر البغدادی

ساعت 24- کی از اعضای بازداشت شده داعش، جزییات بیشتری از وضع جسمانی سرکرده تکفیری ها و مکانی که در آن است، فاش کرد.

ابوبکر البغدادی.jpg
div>

به گزارش بغداد تودی، یک رسانه آمریکایی اطلاعات جدیدی از وضع و مکان اقامت ابوبکر البغدادی سرکرده داعش فاش کرد که حکایت از آن دارد که وی در صحرای سوریه مخفی است.

این رسانه آمریکایی به نقل از یکی از اعضای بازداشت شده داعش موسوم به اسماعیل العیثاوی - هم اکنون در بند نیروهای عراقی پس از بازداشت در ترکیه و بازگردانیدن آن به عراق از سوی ترکها به سر می برد- آورده است: من در نشستی که البغدادی در آن حضور داشت، شرکت کردم. این نشست در مکانی صحرایی در نزدیکی شهر المیادین در استان دیرالزور سوریه رخ داد و رسیدن به آنجا یک روز تمام طول کشید و با تدابیر امنیتی ویژه ای همراه بود به طوری که نگهبانان ساعت مچی و خودکار و هر ابزاری که رصد آنها از سوی دستگاههای اطلاعاتی مختلفی که آنها را دنبال می کند، را آسان می کند، گرفتند.

این عضو بازداشت شده داعش گفت: نشست سرکرده های بارز داعش بود و البغدادی در آخر اتاق در حال صحبت با دو تن از فرماندهان داعش که در حال گزارش آخرین تحولات نظامی بودند، بود.

درباره برداشت وی از البغدادی، العیثاوی اعلام کرد که از وخامت وضع جسمانی البغدادی شوکه شده است. العیثاوی گفت: البغدادی بسیار لاغر شده و ریشش بسیار سفید شده است.

وی تاکید کرد: البغدادی اولین فردی بود که پس از پایان نشست آنرا ترک کرد.

رسانه آمریکایی در ادامه به نقل از یک مسئول امنیتی عراق آورده است: اطلاعات به دست آمده از العیثاوی کمک شایانی کرده است. ما اطلاعاتی درباره وخامت وضع جسمانی البغدادی داشتیم که گفته های العیثاوی آنرا مورد تایید قرار داد.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها