رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 380285

درمان‌های فانتزی ممنوع

ساعت 24- رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی گفت:ساختار بیمه‌ای سالم و نظارت شفاف بر عملکرد جامعه پزشکی، سبب می‌شود حجم تخلفات نیز کاهش یابد، زیرا عمده مشکلات پزشکی مربوط به ساختار بیمه‌ای و روابط مالی است و تا زمانی که این مشکل حل نشود، جایگاه پزشکی مستحکم نمی‌شود.

style="text-align:justify">دکتر محمد رئیس زاده با اشاره به تشکیل قرارگاه جهادی سلامت که امیدواریم شاهد ارتقای شاخص‌های سلامت در کشور شویم، به تشریح برنامه‌های سال ۹۷ این سازمان پرداخت و اظهار کرد: عمده کارهای ما خدمات رسانی به مردم مناطق محروم کشور است و به عنوان پل ارتباطی برای استفاده از ظرفیت جامعه پزشکی در مناطق محروم عمل می‌کند.

وی افزود: ضمن اینکه می‌خواهیم از خدمات درمانی صرف به موضوع پیشگیری و بهداشت روی بیاوریم و از همین رو، در قالب طرح شهید دکتر رهنمون، تیم‌های ما به صورت ثابت در مناطق محروم مستقر می‌شوند و تاکنون ۵۰۰ تیم شهید رهنمون با رویکرد جدید تشکیل شده و به صورت ثابت و مستمر در مناطق محروم حاضر می‌شوند. بطوری‌که حداقل هر ماه یک بار به مناطق ماموریتی خودشان رفته و شاخص‌های سلامت را مورد بررسی قرار می‌دهند و تاکنون ۲ هزار ۵۰۰ نوبت اعزام تیم‌های شهید رهنمون را داشتیم.

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور همچنین از تلاش برای راه‌اندازی قرارگاه جهادی سلامت خبر داد و عنوان کرد: وزیر بهداشت نیز با تشکیل آن موافقت کرده است. قرار است این قرارگاه، فعالیت همه نهادها و سازمان‌های مردم نهاد در حوزه سلامت را سازمان دهی کند تا از این طریق شاهد ارتقای شاخص‌های سلامت در کشور باشیم. زیرا، عمده فعالیت‌های جهادی که در حال حاضر انجام می‌شود، مقرون به صرفه نبوده و درمان محور و تبلیغاتی هستند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی در ادامه به وضعیت حوزه سلامت در شرایط کنونی کشور پرداخت و افزود: با تلاش‌ها و اقداماتی که مسئولان وزارت بهداشت در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی انجام می‌دهند، قطعا در تامین نیازهای دارویی و تجهیزات پزشکی مردم، کمتر دچار مشکل خواهیم شد.

وی بر حمایت از تولیدات داخلی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی تاکید و اظهار کرد: در شرایط کنونی، بهتر است جامعه پزشکی به سمت درمان‌های کم هزینه گرایش پیدا کنند، البته مشروط بر اینکه سلامت بیمار آسیب نبیند.

رئیس زاده همچنین، با انتقاد از درمان‌های فانتزی و القایی در جامعه یادآور شد: ما کشوری نیستیم که بخواهیم این نوع درمان‌ها را بپذیریم. زیرا، چنین درمانی‌هایی، ارزبری بالایی برای کشور به همراه دارد.

وی بر حمایت از تولیدات داخلی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در شرایط کنونی کشور تاکید کرد و گفت: در شرایط کنونی، بهتر است جامعه پزشکی به سمت درمان‌های کم هزینه گرایش پیدا کنند، البته مشروط بر اینکه سلامت بیمار آسیب نبیند و لازم است جامعه پزشکی از هزینه تراشی خودداری کند تا بتوانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور، با انتقاد از درمان‌های فانتزی و القایی در جامعه، گفت: ما کشوری نیستیم که بخواهیم این نوع درمان‌ها را بپذیریم. زیرا، چنین درمانیهایی، ارز بری بالایی برای کشور به همراه دارد و عمده مشکلات پزشکان مربوط به ساختار بیمه‌ای و روابط مالی است و تا زمانی که این مشکلات حل نشود، جایگاه پزشکی مستحکم نخواهد شد.

به گفته رئیس زاده، ساختار بیمه‌ای سالم و نظارت‌های شفاف بر عملکرد جامعه پزشکی، سبب می‌شود حجم تخلفات در این حوزه کاهش یابد.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور افزود: نباید کارانه چند صد میلیونی را به همه پزشکان تعمیم داد؛ زیرا در یک مرکز درمانی که بنده حضور دارم، میانگین کارانه پزشکان بین ۲.۵ تا ۵ میلیون تومان در ماه است.

رئیس زاده با تاکید بر اینکه پزشکی ایران در مرز دانش دنیا حرکت می‌کند، تصریح کرد: تا سال ۶۵ در بعضی شهرهای کشور حتی یک پزشک عمومی نداشتیم، اما حالا به نقطه‌ای رسیده ایم که بیماران از سایر کشورها برای درمان به ایران می‌آیند و شبکه بهداشت ایران به عنوان الگو در دنیا شناخته می‌شود. البته اکنون فقط در حوزه توزیع پزشک و متخصصان در کشور مشکل وجود دارد که طرح تحول سلامت و با پیگیری وزیر بهداشت بخشی آن را رفع کرده است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور از تغییر نگرش در ارائه خدمات بسیج جامعه پزشکی خبر داد و افزود: در روند جدید برنامه‌های سازمان از خدمات درمانی صرف به موضوع پیشگیری و بهداشت تغییر رویکرد دادیم.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها