رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 387782

موزه‌ها ۵ مهر "رایگان" هستند

ساعت 24- سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد:‌ مراسم روز جهانی جهانگردی در ایران برگزار نمی‌شود.

style="text-align:justify">مرکز روابط‌ عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: امسال مراسم جداگانه‌ای به‌مناسبت روز جهانی گردشگری از سوی این سازمان برگزار نمی‌شود.

در این اطلاعیه با عرض تسلیت به‌ مناسبت ایام سوگواری سیدالشهدا (ع) و یاران ایشان، آمده است: «ضمن گرامیداشت ایام سوگواری محرم و حفظ حرمت هفتمین شب شهادت حضرت امام حسین (ع) و همچنین به‌منظور پرهیز از همایش‌های متعدد و موازی، مراسم جداگانه‌ای به‌مناسبت روز جهانی جهان‌گردی از سوی این سازمان برگزار نمی‌شود، ولی ادارات کل استانی با حفظ شئونات و حرمت این ایام همچون سنوات گذشته ویژه‌برنامه‌هایی خواهند داشت. »

در اطلاعیه سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اعلام حمایت از برنامه‌های تشکل‌های گردشگری به‌مناسبت روز جهانی جهانگردی، تاکید شده است: «با توجه به برگزاری مراسم‌هایی از سوی جامعه هتلداران ایران، انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران و سایر تشکل‌های بخش خصوصی گردشگری به مناسبت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری، سازمان میراث فرهنگی با پرهیز از برگزاری مراسم موازی و با تاکید بر حفظ شعائر ایام محرم در این برنامه‌ها، در راستای تقویت زحمات و اقدامات بخش خصوصی در این زمینه همکاری و تلاش می‌کند. »

در این اطلاعیه همچنین آمده است: «روز پنجم مهر به‌مناسبت روز جهانی جهان‌گردی، بازدید از موزه‌ها و کاخ‌موزه‌ها و تمام اماکن تحت پوشش سازمان میراث‌فرهنگی در سراسر کشور برای گردشگران و همه هموطنان رایگان است. »

سازمان جهانی جهانگردی سازمان ملل متحد از سال ۱۹۸۰، روز ۲۷ سپتامبر برابر با پنجم مهرماه را به عنوان روز جهانی گردشگری جشن می‌گیرد. اساسنامه این روز در این تاریخ و به سال ۱۹۷۰ تصویب شد. انگیزه گرامی داشت چنین روزی، بالا بردن سطح آگاهی عمومی درباره نقش گردشگری در جامعه جهانی و نشان دادن چگونگی تاثیر گردشگری بر ارزش‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در سراسر جهان است. سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز با توجه به این سنت جهانی هر سال مراسمی را کاملا رسمی و غیر مردمی برگزار می‌کرد که بیشتر بهانه‌ای بود برای تجلیل از فعالان گردشگری کشور.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها