رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 387897

پشت پرده تغییرات مدیریتی صندوق ذخیره فرهنگیان

ساعت24-تغییر مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان و مطرح شدن برخی اسامی برای تصدی این پست در فضای مجازی مطرح است، هر چند اعضای کمیسیون آموزش این موضوع را رد می‌کنند اما زمزمه‌های تغییر مدیریت صندوق به گوش می‌رسد.

در روزهای اخیر، یک بار دیگر صندوق ذخیره فرهنگیان به یکی از موضوعات خبرساز در آموزش و پرورش تبدیل شد. برخی کاربران فضای مجازی به موضوع تغییر مدیرعامل این صندوق اشاره داشتند. خبری که از گزینه پیشنهادی محمدرضا عارف به وزیر آموزش‌ و پرورش برای تصدی صندوق ذخیره فرهنگیان خبر می‌داد.

در سال‌های اخیر اخبار صندوق ذخیره فرهنگیان به دلیل مسائل و مشکلاتی که با آن مواجه و به تحقیق و تفحص ختم شد، اهمیت بسزایی برای معلمان دارد همچنین این صندوق مدت‌هاست که به دلیل سوءمدیریت‌ها و حیف‌ومیل‌ مالی در معرض افت سوددهی قرار دارد و انتقادات بسیاری نسبت به نحوه مدیریت، عملکرد هیئت مدیره و هیئت امنا مطرح است چرا که سوءمدیریت آنها، صندوق ذخیره را در مسیر افت سود قرار داده است و در مقطعی از زمان که بیشتر شرکت‌های زیرمجموعه زیان‌ده بودند و نحوه عملکرد مدیران آن زیرسوال بود باز هم پاداش‌های میلیونی نصیب آنها می‌شد.

طبیعی است در چنین شرایطی،‌ اداره این صندوق که سرمایه اصلی خود را از محل کسر از حقوق فرهنگیان به دست آورده است اما ذینفعان خود را چندان منتفع نکرده، نیازمند حضور یک تیم قوی با شناخت کافی از اوضاع بازار و فعالیت‌های اقتصادی است. شاید به همین دلیل پذیرش این موضوع که برای مدیریت صندوق ذخیره معامله صورت گیرد، قابل قبول نیست.

سیدمحمدجواد ابطحی عضو کمسیون آموزش‌ و تحقیقات مجلس درباره مسائل مطرح شده پیرامون تغییر مدیریت صندوق ذخیره فرهنگیان معتقد است: بحث تغییر مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان را از دوستان در کمیسیون آموزش سوال کردم اما به نظر می‌رسد چنین ماجرایی صحت ندارد، گمانه‌زنی‌هایی در این رابطه مطرح است و اسامی مختلفی درباره مدیریت صندوق عنوان شده اما هیچ کدام از اینها جدی نیست. در سالهای اخیر صندوق ذخیره با مشکلات جدی مواجه بود و شفافیت اقتضا می‌کند مدیریت این صندوق به گونه‌ای انتخاب شود که جلوی رانت‌خواری‌ها گرفته شود.

وی ادامه داد: این صندوق با مشکلات متعددی مواجه است و بعید است فردی بخواهد با سفارش برای آنجا مدیر عامل معرفی کند چرا که با توجه به حساسیت‌های بسیاری که نسبت به این صندوق وجود دارد این موضوع سریعاً در معرض توجه قرار می‌گیرد و افکار عمومی حساس می‌شود که این فرد کیست، چه سابقه‌ای داشته و چگونه می‌خواهد صندوق را مدیریت و سوددهی آن را برقرار کند، هر فردی از این موضوع پرهیز می‌کند که خود را در معرض حاشیه‌های این صندوق قرار دهد و این موضوع به نوعی به عملیات انتحاری سیاسی شبیه است.

البته برخی اخبار از منتفی شدن معرفی فرد مطرح شده در فضای مجازی برای مدیرعاملی صندوق ذخیره فرهنگیان خبر می‌دهد اما تغییر مدیرعامل این صندوق همچنان مطرح است، حال باید دید با وجود اهمیت به سزای صندوق ذخیره برای فرهنگیان و حساسیت ویژه‌ای که نسبت به آن وجود دارد، آموزش و پرورش چه گزینه‌ای را برای تصدی آن معرفی خواهد کرد. اگر قرار است تغییر و تحولاتی در مدیریت این صندوق صورت گیرد بحث منافع معلمان پررنگ‌تر می‌شود یا مسائل سیاسی؟

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها