رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 387936

پرونده طلب علی دایی از پرسپولیس بسته شد

ساعت24-سرمربی سابق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس بعد از گذشت 4 سال که نتوانست به مطالبات خود از این باشگاه دست پیدا کند، آن را بخشید.

بعد از پیروزی مقابل الدحیل قطر و صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان، شاید بهترین خبر برای سرخپوشان توافق با علی دایی و پرونده سه میلیاردی مطالبات او از باشگاه باشد.

علی دایی، سرمربی سابق تیم ملی و پرسپولیس از زمان آخرین حضورش در این تیم که با برکناری‌اش توسط حمید سیاسی، مدیرعامل وقت سرخپوشان همراه بود، با دریافت مبلغ کامل قرارداد سال دوم حضور خود در این تیم، کنار رفت. در این بین علیرغم اینکه باشگاه طبق قرارداد باید مبلغ مالیات سرمربی وقت خود را پرداخت می‌کرد نسبت به آن بی توجه ماند تا این پرونده به یکی از بزرگترین چالش‌های کنونی باشگاه تبدیل شود. علی دایی با پیگیری پرونده خود در کمیته انضباطی علیرغم اینکه در فصل بعدی روی نیمکت صبای قم حضور داشت، توانست پرونده را به سود خود دنبال کند و قرارداد فصل سوم از پرسپولیس را به مطالباتش اضافه کند.

این در حالی بود که علی دایی مدعی بود در صورتی که باشگاه مبلغ یکصد و ده میلیونی مالیات او را پیش از اینکه اداره مالیات برای او جرایم و توقیف تعیین کند، پرداخت می‌کرد این پرونده را به این شکل دنبال نمی‌کرد. با این حال مدیران پرسپولیس یکی پس از دیگری تغییر کردند و سرمربی مطالبه‌گر پرسپولیس با تغییر نیمکت تیم‌های نفت تهران و بعد از آن حضور در سایپا نیز نتوانست به رایی که کمیته انضباطی برای او و علیه باشگاه پرسپولیس صادر کرده بود دست پیدا کند.

این پرونده اما در شرایطی که باشگاه برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا باید یکی از آیتم‌های مربوط به دریافت مجوز حرفه‌ای که پرداخت مطالبات بود را به سرانجام می‌رساند، در حال شکل دادن خطر حذف از این رقابت‌ها نیز بود. با این حال علی دایی که گفته می‌شد بخشی از مطالبات خود را نیز دریافت کرده بود، در نهایت شب بازی مقابل الدحیل قطر و بعد از اینکه شاگردان برانکو ایوانکوویچ موفق شدند یکی از تاریخی‌ترین کامبک‌های دوران خود را رقم بزنند و به مرحله نیمه نهایی صعود کنند، همراه وکیل خود از توافق برای بخشش آن خبر داد. یکی از نزدیکان باشگاه در اینباره خبر می‌دهد علی دایی توافق خود را برای بخشش این مطالبات در صورتی که باشگاه مالیات او را پرداخت کند، اعلام کرده است.

اکنون باید دید پیگیری باشگاه برای پرداخت مبلغ مالیات یکصد و اندی میلیونی سرمربی سابق خود که احتمالا با توجه به گذشت زمان جرایم سنگینی به آن تعلق گرفته به نتیجه خواهد رسید تا آنها موفق به توافق با علی دایی شوند یا خیر.

باشگاه پرسپولیس چندی پیش اعلام کرده بود که بیشتر بدهی‌های این باشگاه که مربوط به مالیات است و با توجه به عدم ارسال اظهارنامه مالیاتی به مبلغ سنگین و غیرقابل پرداختی تبدیل شده با هماهنگی بین وزیر اقتصاد و وزیر ورزش در حال بخشودگی قرار دارد و شاید این مبلغ نیز در این آیتم قرار گیرد و پرونده علی دایی و پرسپولیس و مطالباتش در نهایت به این شکل بسته و به سرانجام برسد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها