رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 394561

داماد مزاحم‌تلگرامی مادرزن بود

ساعت 24-هر گونه مزاحمت برای دیگران مطابق ماده ۱۷ قانون جرایم رایانه‌ای جرم بوده و برابر قانون برای این گونه افراد مجازات‌هایی از قبیل جزای نقدی و حبس در نظر گرفته شده است.

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیشتر مزاحمت‌های سایبری از طریق دوستان و آشنایان صورت می‌گیرد، گفت: هتک حیثیت، مزاحمت سایبری، انتشار شایعه و... از نظر قانون جرائم رایانه‌ای جرم است و مرتکبان این تخلفات در فضای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی با قانون و دادگاه سروکار خواهند داشت و قانون از تخلف آن‌ها چشم‌پوشی نمی‌کند.


سرگرد روح الله شهبازی پور از شناسایی فردی که در شبکه اجتماعی تلگرام موجبات مزاحمت مادر زن خود را فراهم آورده بود، خبر داد و گفت: با شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی در شبکه تلگرام با ارسال پیام‌های توهین آمیز موجبات آزار و اذیت بنده را فراهم آورده و اقدام به تهدید می‌کند، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که فرد مورد نظر در شبکه اجتماعی تلگرام فعالیت داشته و پیام‌های مورد ادعای شاکی نیز برای وی ارسال شده است.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با بررسی‌های فنی و پلیسی متهم مورد نظر پرونده شناسایی و با دستور مقام قضایی به مقر انتظامی منتقل شد.

سرگرد شهبازی‌پور گفت: در تحقیقات بعمل آمده از متهم به بزه ارتکابی خود اعتراف و اعلام داشت که شاکی مادر زن بنده بوده و با توجه به دخالت‌هایی که وی در زندگی مشترک ما داشت بنده نیز درصدد انتقام جویی برآمده و اقدام به ارسال پیام‌های مذکور از طریق شبکه اجتماعی تلگرام به وی کردم.

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به گرایش بیشتر افراد به سمت شبکه‌های اجتماعی، متاسفانه عده‌ای با تفکر اینکه در این شبکه‌های ناشناخته خواهند ماند، تسویه حساب‌های شخصی خود را به فضای مجازی کشانده و اقدام به ایجاد مزاحمت برای دیگران می‌نمایند، غافل از اینکه اینگونه افراد قابل شناسایی و پیگیری می‌باشند.

وی ادامه داد: هر گونه مزاحمت برای دیگران مطابق ماده ۱۷ قانون جرایم رایانه‌ای جرم بوده و برابر قانون برای این گونه افراد مجازات‌هایی از قبیل جزای نقدی و حبس در نظر گرفته شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها