رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 395479

می خواهید در سنین پایین بازنشسته شوید؟

ساعت24-یک توسعه دهنده کسب و کار اظهار کرد: استارتاپ ویکندها، فرصتی هستند تا ایده‌ها را به کسب و کار تبدیل کنند.

سعید ابراهیمیان در آیین آغاز به کار اولین رویداد استارتاپی حوزه فضای مجازی که توسط مجموعه رویدادهای کارآفرینی جهاددانشگاهی زنجان برگزار می‌شود، با اشاره به اینکه مهم‌ترین داشته هر انسانی زمان است، گفت: باید یاد بگیریم که برای پول کار نکنیم و به دنبال این باشیم که با ایجاد کسب و کارهای جدید خود را در سنین پایین بازنشسته کنیم و از مزیت این کسب‌ و کارها بهره ببریم.

وی با تعریف شانس ادامه داد: شانس به معنای آمادگی داشتن برای یک فرصت است و اگر این آمادگی را برای فرصت‌ها در خودتان ایجاد کنید باور خواهید کرد می‌توانید.

این تسهیل‌دهنده کسب و کار با اشاره به اینکه استارتاپ ویکندها، فرصتی هستند تا ایده‌ها را به کسب و کار تبدیل کنند، گفت: اگر به تعریف اثر پروانه‌ای واقف باشید می‌دانید که اگر پروانه‌ای در آن سر دنیا بال‌هایش را تکان دهد در این سر دنیا طوفانی برپا خواهد شد و این امر یعنی اینکه کارهای کوچک شما بی‌نتیجه نخواهد ماند.

ابراهیمیان افزود: 80 درصد رخدادها، توسط 20 درصد ایده‌ها محقق می‌شود و برای رسیدن به یک کسب و کار باید 20 درصد تلاش خود را انجام دهید تا به 80 درصد نتیجه آن دست پیدا کنید. در هر رویداد استارتاپی بالغ بر 54 ساعت بر روی یک ایده کسب و کار، کار می‌شود و سعی می‌شود تا افراد با تشکیل تیم و پرورش ایده در طی این 54 ساعت به یک نتیجه برای ایجاد کسب و کارهای جدید دست پیدا کنند.

این توسعه‌دهنده کسب و کار با اشاره به قانون پارکینسون، خاطرنشان کرد: این قانون بیان می‌کند که برای هر کاری هر چه قدر که زمان تخصیص دهید همان قدر طول می‌کشد و طبق قانون پارکینسون 54 ساعت برای پرورش یک ایده مناسب برای ایجاد یک کسب و کار کافی است.

یک توسعه دهنده کسب و کار دیگر نیز اظهار کرد: غالب کسب و کارهای موفق، تیم‌های دو نفره بودند.

سیدرضا علوی در این آیین با اشاره به اینکه رویدادهای استارتاپی غالبا هدف آموزشی دارند، گفت: آموزش عملی و ترویج کارآفرینی ناب از طریق تجربه و شبکه‌سازی بین عوامل محلی اکوسیستم کارآفرینی از اهداف استارتاپ‌ها است. شبکه‌سازی می‌تواند بسیار در موفقیت افراد شرکت‌کننده در استارتاپ‌ها تاثیرگذار باشد.

علوی با اشاره به اینکه شانس دارای یک منطق است، افزود: نگرش، فرصت و اقدام و آمادگی از چهار اصول شانس محسوب می‌شود و آموزش و شبکه‌سازی بسیار در این فرآیند اهمیت دارد.

این توسعه دهنده کسب و کار گفت: تقریبا همه کسب و کارهای موفق تیم‌های دو نفره بودند و استارتاپ‌ها فرصتی است تا افراد تیم خود را برای کسب و کار پیدا کنند.

وی با اشاره به تعریف ریسک به اینکه ریسک احتمال وقوع یک رخداد که معمولا خوش‌آیند هم نیست، گفت: دو مدل ریسک در کسب و کارها وجود دارد که یکی از آنها ریسک فناوری است که خطری که از طرف فناوری می‌تواند وجود داشته باشد را بررسی می‌کند و دیگری ریسک بازار است که اینکه آیا می‌توانیم محصولی که تولید کرده‌ایم را بفروشیم را بررسی می‌کند.

علوی با اشاره به اینکه رویداد برگزار شده یک رویداد فناوری اطلاعات است،گفت: ریسک فناوری در حوزه آی‌تی زیاد نیست و در واقع در این رویداد کمک خواهیم کرد تا گروه‌ها ریسک بازار را کاهش دهند.

این تسهیل‌کننده کسب و کار اظهار کرد: کسب و کار نو پا سازمانی موقتی است که در جست‌وجوی یک مدل کسب و کار مقیاس‌پذیر، تکرارپذیر و سودآور است و استارتاپ‌ها در واقع شرکت نیستند و یک تیم هستند و از همین نظر است که در این رویدادها شبکه‌سازی اهمیت پیدا می‌کند .

وی افزود: چرخه اعتبار سنجی مدل، الگویی است که ریسک کار را پایین می‌آورد و کمترین ویژگی‌های که می‌توان با کمک آن از مشتری بازخورد مناسب گرفت حداقل محصول قابل ارائه است و با کمک این مدل می‌توان این کار را انجام داد .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها