رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 396770

کاهش ۲.۲۴ درصدی رشد پیک مصرف برق در تابستان ۹۷

ساعت24-معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از کاهش ۲.۲۴ درصدی رشد پیک مصرف برق در تابستان ۹۷ نسبت به سال ۹۶ خبر داد.

قبض برق

به گزارش وزارت نیرو، همایون حائری، در جمع مدیران‌عامل صنعت برق کشور، به‌کارگیری شیوه‌های مختلف مدیریتی و علمی را نتیجه عبور موفق از تابستان سال ۹۷ عنوان کرد و افزود: پیک مصرف برق تابستان امسال ۲.۹۸ درصد نسبت به تابستان ۹۶ افزایش داشت، درحالی‌که این افزایش در تابستان ۹۶ نسبت به سال قبل از آن ۵.۲۲ درصد بوده است. این در حالی است که رشد مصرف انرژی در ۷ ماه اول امسال نسبت به سال گذشته ۱.۹۱ درصد بوده و همین شاخص در ۷ ماهه سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ حدود ۷.۳۵ درصد افزایش یافته بود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، فرکانس را مهم‌ترین عامل کیفیت شبکه برق دانست و افزود: در بازه زمانی بسیار گرم تابستان امسال با وجود افزایش مصرف برق و کاهش تولید به ویژه در نیروگاه‌های برق‌آبی، فرکانس شبکه در وضعیت نرمال و مطلوب قرار داشت.

حائری از صنعت برق استان خوزستان به عنوان یک نمونه موفق در زمینه مدیریت پیک نام برد و گفت: پیش‌بینی‌ها بر این بود که پیک مصرف برق تابستان ۹۷ در استان خوزستان به ۸ هزار و ۶۳۱ مگاوات برسد، اما با هماهنگی ایجاد شده بین صنعت برق، استاندار و دیگر نهادها و دستگاه‌های استانی، اوج بار مصرفی این استان با ۷۰۰ مگاوات کاهش به حدود ۷ هزار و ۹۱۷ مگاوات رسید.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، اجرای برنامه‌ها بدون وقفه، منظم، با سرعت بالا و هماهنگ و طرح تغییر آرایش نهادی در استان‌ها را از برنامه‌های کلیدی بخش برق در سال ۱۳۹۸ عنوان کرد و افزود: استقرار واحد بینش رفتاری در بخش برق با همکاری دانشگاه، موسسات پژوهشی و نهادهای مدنی و ظرفیت‌سازی و فضاسازی برای حرکت از فضای بهبود به فضای تغییر آرایش، اهم برنامه‌های کلیدی بخش برق در سال ۹۸ به‌شمار می‌آید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها