رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 407221

کاهش تولید انواع گوشت قرمز

ساعت24-طبق اعلام مرکز آمار، سهم گوشت گاو و گوساله با ۵۶,۱ هزار تن وزن لاشه (۵۶.۶ درصد)، گوسفند و بره با ۳۲.۵ هزار تن (۳۲.۸ درصد)، بز و بزغاله با ۸.۳ هزار تن (۸.۴ درصد) و سایر دام‌ها با ۲.۲۵ هزار تن (۲.۲ درصد) از کل وزن لاشه قابل مصرف بوده است.

بنا بر آمارهای مرکز آمار ایران وزن گوشت قرمز تولیدی انواع دام‌های ذبح شده در کشتارگاه‌های کشور در فصل تابستان ١٣٩٧ جمعاً ٩٩ هزار تن گزارش شده است که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است.

سهم گوشت گاو و گوساله با ٥٦,١ هزار تن وزن لاشه (٥٦.٦ درصد)، گوسفند و بره با ٣٢.٥ هزار تن (٣٢.٨ درصد)، بز و بزغاله با ٨.٣ هزار تن (٨.٤ درصد) و سایر انواع دام‌ها با ٢.٢٥ هزار تن (٢.٢ درصد) از کل وزن لاشه قابل مصرف بوده است.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های کشور در تابستان سال ١٣٩٧ نسبت به فصل مشابه سال ١٣٩٦ مؤید کاهش ١١ درصدی مقدار تولید گوشت در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. کاهش مقدار تولید گوشت نسبت به فصل مشابه سال قبل برای گوسفند و بره ٢٣ درصد و برای بز و بزغاله ١٩ درصد بوده است.

همچنین مقدار تولید گوشت برای شتر و بچه شتر ٢٩ درصد کاهش و برای گاومیش و بچه گاومیش ١١ درصد افزایش داشته است، این مقدار برای گاو و گوساله تغییرات محسوسی نداشته است.

مرکز آمار می‌گوید، مقدار تولید گوشت قرمز در کشتارگاه‌های کشور در فصل بهار، بر حسب وزن لاشه‌های کشتار شده حدود ۹۹ هزار تن بوده است.

به گزارش ایسنا، طبق آمارهای مرکز آمار در بهار سال ١٣٩٧، تعداد ٣٨٢ کشتارگاه دام، در کشور وجود دارد که بیشترین تعداد کشتارگاه هم مربوط به استان فارس با ٣٥ کشتارگاه و کمترین تعداد کشتارگاه‌ مربوط به استان‌های البرز، زنجان و قم هر کدام با دو کشتارگاه است.

بر اساس این گزارش، مقدار تولید گوشت قرمز در کشتارگاه‌های کشوردر فصل بهار، بر حسب وزن لاشه‌های کشتار شده ٩٨.٨ هزار تن بوده است و تعداد لاشه قابل مصرف گوسفند و بره ذبح شده در فصل بهار، ١٨٤٩ هزار لاشه به وزن ٣٤.٢ هزار تن بوده است. این تعداد در فصل مشابه سال قبل (۱۳۹۶) هم حدود ٢٣٦٠ هزار لاشه به وزن ٤٢.٨ هزار تن بود که استان خراسان رضوی با ٣٣٤ هزار لاشه به وزن ۸۰۰۰ تن بیش‌ترین تعداد را در این فصل به خود اختصاص داده بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها