رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 408912

تعلیق فوتبال ایران معلق شد

ساعت24- پس از جلسه امروز (یک شنبه) مسئولان ورزش کشور با مهدی تاج بحث تعلیق فوتبال ایران معلق شد.

style="text-align:justify"> مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران از پنج شنبه هفته گذشته تا شنبه هفته جاری در محل کار خود حاضر نشد که برخی منابع دلیل این امر را اختلاف نظر تاج با مسعود سلطانی فر به دلیل بی توجهی وزیر ورزش و جوانان به نامه اعضای هیئت رئیسه این فدراسیون برای مشخص کردن تکلیف اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و همچنین کم توجهی سلطانی فر به وضعیت تیم ملی عنوان کردند.

از طرفی جدی‌تر شدن بحث جدایی حمیدرضا گرشاسبی از مدیریت باشگاه پرسپولیس همزمان با حاضر نشدن تاج در محل کارش سبب شد برخی رسانه‌ها خبری را مبنی بر اینکه فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس به زودی از سوی فیفا تعلیق خواهند شد و نمی‌توانند در رقابت‌های بین المللی شرکت کنند منتشر شود.

درباره تعلیق باشگاه پرسپولیس باید گفت فیفا به تغییر مدیریت این باشگاه از سوی وزارت ورزش و جوانان واکنش خاصی نشان نمی‌دهد چرا که اگر قرار بود چنین اتفاقی رخ دهد فیفا بیش از این بارها می‌توانست پرسپولیس را به دلیل انتخاب و برکناری مدیرانش از سوی دولت (وزیر ورزش) تعلیق کند.

در سوی مقابل مهدی تاج صبح امروز (یک شنبه) نشستی را با مسعود سلطانی فر، محمدرضا داورزنی و رضا صالحی امیری در وزارت ورزش برگزار کرد. مهم‌ترین محورهای این نشست بحث ادامه فعالیت تاج در فدراسیون فوتبال و همچنین تعیین تکلیف علی کفاشیان، حیدر بهاروند، محمود اسلامیان، فریدون اصفهانیان و عبدالکاظم طالقانی، ۵ عضو بازنشسته هیئت رئیسه فدراسیون بود.

در جلسه قبلی‌ای که بین صالحی امیری، سلطانی فر و تاج برگزار شده بود رئیس کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش به این نتیجه رسید که تاج با استفاده از ماده ۶۰ قانون خدمات ایثارگری می‌تواند بدون مشکل به فعالیت خود در فدراسیون فوتبال ادامه دهد، اما این موضوع تاکنون به صورت کتبی به تاج ابلاغ نشده بود و به همین دلیل او ترجیح داد تا زمان دریافت نکردن ابلاغیه در فدراسیون حاضر نشود. در نهایت مسئولان وزارت ورزش و کمیته المپیک امروز به تاج اعلام کردند مجوز ادامه فعالیتش صادر خواهد شد و لحظاتی پیش هم علی رغبتی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی وزارت ورزش و جوانان از اعطای مجوز موقت برای ادامه فعالیت تاج خبر داد تا روابط خاکستری او با مسئولان این وزارت خانه تا حدی سفید شود.

از طرفی وزارت ورزش روی این موضوع تاکید دارد که باید تکلیف پنج عضو بازنشسته هیئت رئیسه با برگزاری مجمع عمومی فدراسیون مشخص شود. این مجمع دهه اول دی و به احتمال فراوان در نهمین روز این ماه برگزار می‌شود. محمدرضا ساکت، دبیر کل فدراسیون هفته پیش در شرایطی مشابه با کفاشیان، اسلامیان، اصفهانیان، طالقانی و بهاروند از سمت خود استعفا کرد تا راه برای جوانگرایی در هیئت رئیسه فدراسیون باز شود. در این وضعیت این نفرات هم باید راه ساکت را پیش بگیرند و با ملی گرایی استعفای خود را تقدیم اعضای مجمع فدراسیون کنند تا سایه شوم تعلیق که با تدبیر همکاری مسئولان رده بالای ورزش کشور و مهدی تاج تا حد بسیار زیادی از فوتبال کشورمان دور شده است در آستانه ۲۷ روز تا شروع جام ملت‌های آسیا برای همیشه رخت بربندد و با تزریق نیروهای جوان و خوش فکر به بدنه مدیریتی پرطرفدارترین رشته ورزشی ایران شاهد تحول در فوتبال باشیم.

بی شک تیم ملی فوتبال ایران در آستانه مهم‌ترین رقابت آسیایی بیش از هر زمان دیگری به آرامش نیاز دارد و این امر جز با تدبیر مدیران وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و ملاحظه نگری نمایندگان مجلس شورای اسلامی حاصل نخواهد شد.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها