رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 409897

بودجه نیروهای مسلح در لایحه 96 چگونه بسته شد؟

ساعت24- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: تنظیم بودجه به صورت چند سطحی نیاز کشور را از ارائه متمم بودجه در آینده‌ای نزدیکبه صفر می‌رساند.

تابش
محمدرضا تابش عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه بودجه باید بر اساس واقعیت رایج کشور و عرف بین‌المللی تنظیم شود، گفت: حفظ اشتغال حداقل در سطحی که هستیم و ایجاد یک میلیون شغل برای دادن امید به جوانان از واقعیات کشور است.

نماینده مردم اردکان تصریح کرد: تورم که پیش از این تا حدودی مهار شده بود، اکنون بار دیگر لجام گسیخته شده و دولت باید تلاش کند تا آن را به خانه اول باز گرداند.

وی ادامه داد: اتکای بودجه باید به منابع و درآمدهای غیر نفتی باشد و پایه مالیاتی در آن افزایش یابد، این‌ها واقعیات موجود در کشور است که اگر مجموعه این مسائل در تنظیم بودجه مد نظر قرار نگیرد امکان دارد به آشوب‌های و بحران‌های اجتماعی منجر شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین با بیان اینکه الزامات بین‌المللی یعنی نباید دچار خود تحریمی شویم گفت: نباید به دست خودمان در مواجه با تحریم‌های آمریکا که تلاش کرده فروش نفت ما را به صفر برساند یا سوئیفت را برای تمام بانک‌ها ببندد مورد پذیرش ما قرار گرفته و آن‌ها را به صور ت عدد در بودجه ذکر کند.

تابش تصریح کرد: قیمت نفت در هر صورت افزایش پیدا کرده و با توجه به آنکه عربستان تولید خود را افزایش داده اما این مقدار تداوم پیدا نخواهد کرد، لذا باید واقع‌بینانه نسبت به فروش نفت در لایحه بودجه عمل کنیم.

نماینده مردم اردکان با اشاره به قیمت‌گذاری ارز در بودجه هم اظهار کرد: قیمت‌گذاری نرخ ارز باید متناسب با واقعیات موجود در اقتصاد ما باشد البته بحث بازگشت و تشدید تحریم‌ها قیمت ارز را دچار نوساناتی می‌کند، اما در مجموع باید بر اساس واقعیت‌های جاری در جامعه و مشکلات و مطالبات مردم و همچنین مسائل حاکم در سطح بین‌المللی که در زمینه نفت، ارز و ... وجود دارد، بودجه چند سطحی تنظیم شود.

وی افزود: بودجه چند سطحی یعنی اگر به این میزان درآمد ارزی ما بر اساس یک قیمت محقق نشد بتوان از سطح دوم بودجه و پیش بینی انجام شده استفاده کرد، همچنین تنظیم بودجه چند سطحی نیاز کشور را به متمم بودجه در آینده از بین می‌برد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تأکید کرد: سال گذشته هم ما در بخشی از بودجه نیروهای مسلح آن را منوط به پر شدن صندوق توسعه ملی کردیم یعنی مازاد آن در اختیار نیروهای مسلح قرار بگیرد لذا می‌توان بودجه را بر اساس قواعدی به صورت چند سطحی تنظیم کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها