رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 410227

چرا نباید حقوق کارمندان افزایش یابد؟

ساعت24-نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: افزایش حقوق‌ کارمندان اثر تورمی منفی در سطح جامعه دارد.

حقوق دستمزد
سید حسن حسینی شاهرودی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش نرخ ارز باعث کاهش ارزش پول ملی شد، گفت: اثر روانی افزایش قیمت ارز باعث بالا رفتن قیمت کالاها شد؛ یعنی عوامل اقتصادی در افزایش قیمت‌ها و تورم موثر نبود بنابراین باید تلاش شود تا این حباب روانی از بین برود.

وی با بیان اینکه اگر دولت متناسب با همین حباب تورمی حقوق‌ها را در بودجه سال آینده افزایش دهد به فضای روانی تورم کمک می‌کند، افزود: رقمی که به حقوق 4 میلیون از کارمندان دولت اضافه می‌شود، اثرات منفی تورمی دارد و بار تورمی آن به کل جامعه منعکس می‌شود و این ظلم به همه جامعه است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه خسارت وارد شده به اقشار ضعیف جامعه به دلیل کاهش ارزش پول ملی را باید با نحوه دیگری جبران کرد، ادامه داد: با مهار و معکوس کردن تورم و با ثبات در اقتصاد و همچنین بازار ارز می‌توان به اقشار آسیب پذیر کمک کرد.

شاهرودی با تاکید بر اینکه همچنین دولت باید مکانیزمی غیر از افزایش حقوق را برای حمایت از حقوق‌بگیران انتخاب کند، افزود: افزایش حقوق تورم ایجاد می‌کند و بعد از مدتی افزایش حقوق‌ها در سبد خانوار نه تنها بی‌اثر می‌شود بلکه اثر منفی می‌گذارد؛ در نتیجه تورم افزایش یافته و بالا رفتن حقوق‌ها کفاف تورم را نداده موجود و در نهایت اثر روانی منفی بر اقشار مختلف جامه می‌گذارد.

نماینده مردم شاهرود در مجلس تاکید کرد: به همین دلایل ما خیلی موافق افزایش چشم‌گیر حقوق‌ها نیستیم، بلکه باید با مکانیزم‌های دیگری از جمله کمک‌های غیر نقدی و کالاهای اساسی باید کمبود و کسری‌ها را جبران کرد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه قطعا نمایندگان درباره افزایش حقوق‌ها نظراتی دارند، گفت: اکثر نمایندگان معتقد به افزایش پلکانی حقوق هستند و موافق با افزایش 20 درصدی برای کل طبقات حقوق‌بگیر جامعه نیستند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها