رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 410416

تجهیزات برق در ایران چه وضعیتی دارند؟

ساعت24-پست‌های برق افتتاح شده در یک سال گذشته، موجب شده است تا ظرفیت پست‌های شبکه انتقال و توزیع کشور تا پایان آبان‌ماه سال جاری به ۱۰۶ هزار و ۹۳۱ مگاولت آمپر برسد.

طول خطوط انتقال و فوق توزیع برق در سراسر ایران تا پایان سال گذشته، حدود ۱۲۴ هزار کیلومتر مدار بوده که این رقم تا انتهای آبان‌ماه سال جاری به ۱۲۵ هزار و ۵۳۵ کیلومتر مدار رسید؛ درواقع طی یک سال گذشته بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر مدار به طول خطوط شبکه انتقال و فوق توزیع کشور افزوده شده است.

طول شبکه توزیع کشور نیز طبق اعلام وزارت نیرو، تا پایان سال گذشته، حدود ۷۸۲ هزار کیلومتر بوده که این رقم تا پایان مهرماه امسال از مرز ۷۹۶ هزار کیلومتر نیز گذشت؛ به عبارتی در طی یک سال گذشته، بیش از ۱۴ هزار کیلومتر به طول شبکه توزیع برق کشور افزوده شده است.

هم‌چنین تعداد ترانسفورماتورهای برق کشور تا پایان سال گذشته، به حدود ۶۸۷ هزار دستگاه رسیده بود که این رقم تا پایان مهرماه امسال به بیش از ۷۰۲ هزار دستگاه رسیده است. افزایش ۱۵ هزار دستگاه موجود این بخش در یک سال گذشته موجب شده تا ظرفیت ترانسفورماتورها از ۱۱۹ هزار و ۳۶۱ مگاولت آمپر به ۱۲۰ هزار و ۸۰۰ مگاولت آمپر برسد.

علاوه بر این ظرفیت‌های پست‌های شبکه انتقال و توزیع ایران تا پایان سال گذشته، ۱۰۵ هزار و ۴۵ مگاولت آمپر بوده که تا پایان آبان‌ماه سال جاری با افتتاح پست‌های جدید این رقم به ۱۰۶ هزار و ۹۳۱ مگاولت آمپر رسیده و ظرفیتی بالغ بر ۱۸۸۶ مگاولت آمپر به پست‌های بخش انتقال و توزیع کشور افزوده شده است.

بر اساس برآورد صورت گرفته ظرفیت پست‌های برق (انتقال و فوق توزیع) نسبت به مدت مشابه سال سال گذشته حدود چهار درصد افزایش پیدا کرده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها