رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 410455

مرگ مشکوک یک مددجو در مرکز ترک اعتیاد

ساعت 24- یکی از مددجویان مرکز ترک اعتیاد خواف به دلایل نامشخصی 20 آذرماه فوت کرد و فرمانده نیروی انتظامی مرگ وی را مشکوک اعلام کرد و گفته، موضوع در حال بررسی است.

style="text-align:justify"> سرهنگ علیرضا حسینعلی‌زاده، فرمانده انتظامی خواف افزود: جسد برای بررسی‌های دقیق در پزشکی قانونی است و در همین رابطه تا تعیین وضعیت پرونده، 4 نفر بازداشت موقت شده‌اند.

رئیس بهزیستی خواف نیز به ایسنا گفت: پس از دریافت خبر فوت مددجو در مرکز ترک اعتیاد، برای بررسی موضوع عازم آن مرکز شدیم، اما قبل از رسیدن ما، مرکز پلمب شده بود و نتوانستیم اطلاعات مستندی به دست آوریم.

لیلا مقیمی در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر نحوه نظارت بهزیستی بر چنین مراکزی گفت: بهزیستی در چارچوب پروتکل‌های سازمان بهزیستی کشور بر این مراکز نظارت دارد و بازدیدهای ماهیانه توسط کارشناس شهرستان و بازدیدهای دوره‌ای توسط اداره‌کل، بخشی از فرایند نظارت بر اقدامات مراکز است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه این کمپ، تنها کمپ فعال در شهرستان است بازدیدها و سرکشی‌ها بیشتر از پروتکل انجام و تمام اقدامات مرکز به دقت رصد می‌شد. تاکنون از سوی بهزیستی خواف اخطارهایی به‌صورت مکتوب به مدیر مرکز داده شده و در این اخطارها نیز بر رفع کاستی‌ها تاکید می‌شده است.

مقیمی افزود: صدور تذکر توسط شهرستان، اخطار اول استانی و اخطار دوم، بخشی از فرایند نظارت بر این مراکز است که با توجه به کمبودها و نواقص موجود در این مرکز در شش ماهه قبل به اجرا گذاشته شد و با توجه به اقدامات اصلاحی به عمل آمده از جانب مسئول آن، مرکز بسته نشد.

مقیمی عنوان کرد: برای بهره‌مندی خانواده‌های متقاضی که اغلب از قشر کم درآمد هستند و از طرفی این مرکز تنها مرکز ترک اعتیاد در خواف بود تا حدودی مدارا می‌کردیم تا کاستی‌های مرکز که عموما در زمینه امکانات بود، برطرف شود و برخی کاستی‌ها نیز از سوی مدیر مرکز برطرف می‌شد.

وی عنوان کرد: از بازرسی و حراست اداره کل بهزیستی خراسان برای بررسی و پیگیری موضوع به خواف آمده‌اند و دیدارهایی با مقامات قضایی و انتظامی انجام شده است. فرد متوفی حدودا 40 سال سن داشت و دارای چهار فرزند بود و از زمان پذیرش وی در مرکز ترک اعتیاد دو تا سه روز بیشتر نگذشته بود.

وی، ظرفیت پذیرش این مرکز را درخواف 30 نفر اعلام کرد و افزود: در روز فوت فرد مزبور، 24 نفر مددجو حضور داشته‌اند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها