رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 420193

هشدار نماینده مجلس درباره بحران زیست محیطی

ساعت 24- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه برای حل بحران‌های اقتصادی شورای عالی هماهنگی اقتصادی تشکیل و تا حدودی این بحران مهار شد، گفت:، اما برای حل بحران زیست محیطی هیچ اقدام عملی و اجرایی انجام نشده است.

style="text-align:justify"> علی اسماعیلی نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور، با بیان اینکه بحران‌های بزرگ اقتصادی و زیست محیطی کشور را تهدید می‌کند، گفت: برای حل این بحران‌های بزرگ نیاز به عزم ملی و هماهنگی تمامی قوا داریم.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی، افزود: جهت حل بحران‌های اقتصادی شورای عالی هماهنگی اقتصادی تشکیل و تا حدودی این بحران مهار شد، اما برای حل بحران زیست محیطی هیچ اقدام عملی و اجرایی انجام نشده است.

وی با بیان اینکه بحران آب جدی است و امنیت ملی کشور را تهدید می‌کند، ادامه داد: بر اساس گزارش ناسا ایران از ۸ سال پیش وارد دوره خشکسالی شده و سطح آب در بسیاری از شهرها مانند جهرم ۵۷۰ متر، رفنسجان ۴۵۰ متر و شهریار ۳۰۰ متر کاهش یافته و این خطر بسیار جدی بوده و تمام سرزمین ایران را تهدید می‌کند بنابراین باید تصمیمات کارشناسی اتخاذ کرد و از اظهارات و تصمیم‌های غیرکارشناسی پرهیز کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، سخنان اخیر رئیس جمهور در جمع مردم سمنان در مورد انتقال آب را غیرکارشناسی دانست و ادامه داد: این سخنان غیرکارشناسی مورد مخالفت مردم، کارشناسان محیط زیست و نمایندگان مردم در خانه ملت قرار گرفت.

اسماعیلی خطاب به رئیس جمهور با بیان اینکه آیا آثار زیان بار محیط زیستی این پروژه را پیش بینی کرده اید، تصریح کرد: آیا هزینه‌های اجتماعی این طرح بزرگ را در این شرایط حساس کشور در نظر گرفته اید؟ آیا بهتر نبود در مورد این پروژه بزرگ با مسئولان استان‌های شمالی کشور و نمایندگان آن‌ها در خانه ملت مشورت می‌ش؛ آقای روحانی! چرا به افکار عمومی مردم و نظرات کارشناسان توجه نمی‌شود.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بر اساس بررسی‌ها ۵۰۰ سال گذشته مساحت جنگل‌ها کشور ۸۰ میلیون هکتار و ۷۰ سال گذشته ۱۷ میلیون هکتار بوده و در حال حاضر به ۱۲ میلیون هکتار کاهش یافته است، گفت: اگر به همین منوال پیش برویم مساحت جنگل‌های کشور طی ۸۰ سال آینده به صفر خواهد رسید و این به معنای انهدام پوشش گیاهی، نابودی خاک، ویرانی آب‌های سطحی و زیرزمینی، هجوم سیلاب‌های ویرانگر، قحطی، فقر و انهدام سرزمین است و در واقع منجر به نابودی سرزمین مان می‌شود.

وی با بیان اینکه جنگل جنگل یک سرمایه ملی و متعلق به عموم مردم ایران است و بیش از این نباید نظاره گر نابودی حیات نسل حاضر و آیندگان باشیم، افزود: تمامی آحاد ملت در قبال حفاظت از این منابع مسئول هستند و دولت به تنهایی امکانات و ابزار لازم را برای حفاظت از جنگل‌ها در اختیار ندارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، پسماند را معضل دیگر استان‌های شمالی به ویژه مازندران دانست و گفت: بر همگان روشن است که مازندران با وجود شرایط اقلیمی و طبیعت سرسبز و زیبای آن نباید و نمی‌تواند هیچ مکانی از آن محل دفن و دپوی زباله‌ها در هم تنیده و خطرناک باشد.

اسماعیلی یادآور شد: اگر در گذشته تصمیم بر آن شد تا زباله‌های شهرها و روستاها را در جنگل‌های الیمالات شهرستان نور و سواحل دریای خزر مدفون کنند امروز شیرابه‌های سمی و عواقب وحشتناک حاصل از آن در برابر دیدگان تمامی مردم این سرزمین است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، افزود: اخیرا زمزمه‌هایی مبنی بر دفن زباله در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی شنیده می‌شود از محیط زیست تعجب می‌کنیم که برای فعالیت‌های اقتصادی صنایع تبدیلی در بلده مجوز صادر نمی‌کند، اما برای دپوی زباله در بلده مجوز صادر می‌کند.

به عنوان وکیل مردم مخالفت خود را با دفن زباله در بلده و یا در هر جای دیگر استان مازندران اعلام می‌کنم

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: به عنوان وکیل مردم مخالفت خود را برای دفن زباله با چنین روشی در بلده و یا در هر جای دیگر استان مازندران اعلام می‌کنم و اجازه نخواهم داد آلودگی زیست محیطی به تمامی سرزمین برسد.

خانه ملت

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها