رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 420399

بازداشت «مزدور» موساد در لبنان

ساعت24-فرماندهی ارتش لبنان از بازداشت یکی از مزدوران موساد در این کشور خبر داد که یکی از عاملان ترور ناموفق عضو حماس در صیداست.

فرماندهی ارتش لبنان اعلام کرد یکی از کسانی را که در عملیات ترور ناموفق «محمد عمر حمدان» در شهر صیدای لبنان (در تاریخ 14 ژانویه 2018) دست داشته، بازداشت کرده است.

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، در بیانیه روز سه‌شنبه (دیروز) فرماندهی ارتش لبنان آمده است «حسین احمد بتو» که در عملیات ترور محمد عمر حمدان نقش داشته و اقدامات شناسایی و رصد قبل از انفجار را انجام داده، بازداشت شده است.

بنا به بیانیه مذکور، فرد یاد شده اعتراف کرده که از سال 2014 تا کنون با موساد همکاری داشته است. بتو با کسانی که او را به کار گرفته‌ بوده‌اند در خارج از لبنان دیدار کرده و تجهیزات و دستگاه‌های الکترونیکی ویژه رصد و ارتباط را از آنها گرفته است. وی اذعان کرده که از بهار 2017 تمام تحرکات حمدان را زیر نظر داشته و به محل زندگی او پی برده است.

وی در ادامه اعتراف کرد، پس از انجام عملیات ترور، موساد به او دستور داده لبنان را ترک کند، وی سه ماه را خارج از لبنان بوده و بنا به دستور موساد بار دیگر به این کشور بازگشته است.

در چهاردهم ژانویه 2018، خودروی «محمد حمدان» از اعضای حماس در «صیدا»ی لبنان منفجر شد اما وی از این سوءقصد جان به در برد؛ لبنان از همان روز اول تحقیقات در این باره را آغاز کرد و هر روز سرنخی از عوامل آن کشف شد

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها