رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 427274

درگیری در جنوب لیبی برای دومین روز متوالی

ساعت24-برخی منابع نظامی در شهر «مرزق» واقع در جنوب غربی لیبی از استمرار درگیری بین گروه وابسته به قبیله «التبو» و نیروهای تحت امر ژنرال خلیفه حفتر برای دومین روز متوالی خبر دادند.

در حالی‌که نیروهای حفتر میدان نفتی الفیل را بدون هیچ درگیری به تصرف خود درآورده‌اند درگیری بین نیروهای حمایت از جنوب وابسته به قبیله التبو و نیروهای تحت امر ژنرال حفتر در شهر مرزق واقع در جنوب غربی این کشور ادامه دارد.

نیروهای حفتر با هواپیماهای جنگی پایگاه‌های نیروهای حمایت از جنوب لیبی را بمباران و نیروهای وابسته به حفتر را به عقب‌نشینی از شهر مرزق وادار کردند و در این درگیری چهار نفر از نیروهای التبو کشته شدند.

شهر مرزق از این جهت برای نیروهای حفتر شهر حیاتی به حساب می‌آید که میدان نفتی الشراره به عنوان بزرگ‌ترین میدان نفتی لیبی در مجاورت این شهر واقع شده و روزانه ۳۱۵ هزار بشکه نفت تولید می‌کند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع نظامی نزدیک به نیروهای حفتر گزارش داد که از زمان ورود این نیروها به مرزق، سه نظامی کشته شدند.

به گفته منابع محلی، نیروهای حفتر با افراد مسلح التبو در اطراف شهر مرزق درگیر شده و هنوز موفق نشدند به داخل شهر وارد شوند و نیورهای التبو با آنها مقابله کرده‌اند.

این منابع همچنین گفتند که نیروهای حفتر با خمپاره و گلوله توپخانه از سه محور این شهر را هدف قرار داده‌اند و در همین ارتباط گروه التبو از جامعه جهانی برای حمایت از غیرنظامیان و توقف عملیات پاکسازی نژادی درخواست کرده و از دادستانی کل لیبی خواست تحقیقاتی درباره کمک گرفتن حفتر از گروه‌های مسلح سودانی و چادی، انجام دهند.

لیبی از زمان سرنگونی رژیم «معمر القذافی» در سال ۲۰۱۱ شاهد دودستگی و درگیری است و دو دولت یکی در شرق شامل پارلمان طبرق و ارتش ملی به فرماندهی «خلیفه حفتر» و یکی در غرب به عنوان دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» حاکم است که دولت وی از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها