رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 433534

تجمع میلیونی مخالفان بریگزیت در شهر لندن

ساعت24 -بالغ بر یک میلیون انگلیسی مخالف بریگزیت با برپایی تجمع در شهر لندن خواهان برگزاری یک همه‌پرسی بریگزیت جدید شدند.

بریگزیت
این تجمع تحت عنوان تجمع "بریگزیت را به مردم واگذار کنید" برگزار شده و شبکه اسکای نیوز گزارش داد، بالغ بر یک میلیون مخالف بریگزیت در این تجمع در لندن به منظور مطالبه یک همه پرسی جدید بر سر باقی ماندن یا خارج شدن از اتحادیه اروپا شرکت کردند.

برپایی این تجمع میلیونی هر چه بیشتر باعث تقویت عزم مخالفان بریگزیت برای مطرح کردن موضعشان در پارلمان انگلیس به منظور به چالش کشیدن بریگزیت شده است.

چند سیاستمدار سرشناس انگلیس شامل نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند و صادق خان، شهردار لندن در جریان این تجمع که در اطراف پارلمان انگلیس در شهر لندن برگزار شد سخنرانی کردند.

در عین حال یک طومار اینترنتی که اخیرا از سوی مخالفان بریگزیت به منظور درخواست برای لغو بریگزیت مطرح شد تا کنون بیش از چهار میلیون امضا جمع آوری کرده است.

بیش از ۴ میلیون و سیصد هزار نفر تاکنون طوماری را که در آن خواستار لغو برگزیت شده‌اند، امضا کرده اند. این طومار در وبسایت پارلمان بریتانیا قابل دسترس است.

توافق پیشنهادی ترزا می، نخست وزیر انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا در پارلمان رای نیاورده و حالا، مهلت قانونی برگزیت با درخواست دولت لندن سه هفته تمدید شده است.

در پایان این سه هفته یا باید توافق مورد نظر ترزا می تصویب شود، یا انگلیس بدون توافق خارج شود، و یا آن که ترتیباتی برای تمدید بلندمدت مهلت خروج داده شود.

تحلیلگران معتقدند که احتمال استعفای ترزا می، رای عدم اعتماد به او، برگزاری انتخابات زودهنگام و یا همه پرسی دوباره بر سر بریگزیت وجود دارد.

مخالفان برگزیت در حالی راهپیمایی کرده‌اند که طرفداران بریگزیت هم از چند روز پیش راهپیمایی بلندمدت خود را از شهر ساندرلند در شمال شرق انگلیس به سمت لندن آغاز کرده‌اند.

اگر توافق پیشنهادی ترزا می این هفته به تایید نمایندگان پارلمان برسد، اتحادیه اروپا حاضر است تا خروج بریتانیا از این اتحادیه را تا ۲۲ ماه مه( دو ماه دیگر) تمدید کند. براساس زمان بندی قبلی، بریتانیا باید ۲۹ مارس ( هفته آینده) از اتحادیه اروپا خارج شود.

اما اگر این توافق پیشنهادی رای نیاورد، و همچنین طرح جایگزینی هم به پارلمان ارائه نشود، در این صورت بریتانیا باید تا ۱۲ آوریل (حدود سه هفته دیگر) اتحادیه اروپا را ترک کند.

در حالی که پارلمان بریتانیا در تدارک گرفتن تصمیمی مهم درباره سرنوشت برگزیت است، ترزا می اخیرا در نامه‌ای به تمامی نمایندگان پیشنهاد داد تا ظرف روزهای آتی با آنها گفتگو کند.

منبع:ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها