رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 437733

نام «شیخ عرب» در گزارش مولر

ساعت24 -روزنامه واشنگتن تایمز در گزارشی به حواشی گزارش مولر درباره انتخابات 2016 آمریکا و نقش روس ها در پیروزی ترامپ از یک رابط پنهانی خبر داه است.

در گزارشی مفصل به حواشی نتایج تحقیقات مولر و جزئیات آن پرداخت و به نقل از واشنگتن تایمز نوشت: از دیگر حواشی گزارش مولر یک نام عربی نیز به چشم می خورد، نامی که ردپای آن در تمامی بحران های خاورمیانه به چشم می خورد؛ که او کسی نیست جز امیر امارات!

محمد بن زائد آل نهیان ولیعهد ابوظبی در حالی نامش در فهرست ۱۰۰ فرد تاثیر گذار تایم قرار گرفته که طبق گزارش مولر رابط ترامپ و پوتین در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا بوده است.

این موضوع به صراحت در گزارش رابرت مولر درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا آمده و می تواند برای ولیعهد دردسر ساز شود، هرچند هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده است.

این موضوع به صراحت در گزارش رابرت مولر درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا آمده و می تواند برای ولیعهد دردسر ساز شود، هرچند هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده است. کرملین می گوید گزارش رابرت مولر نشان می دهد «دولت روسیه» دخالتی در انتخابات 2016 آمریکا نداشته است.

در گزارش مولر جزییات تماس های گسترده میان اعضای کمپین ترامپ با کارفرمایان روس مطرح شده است. اما روسیه معتقد است هیچ شاهدی مبنی بر دخالت مقامات دولتی روسیه در انتخابات 2016 در این گزارش نیامده است. دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت متاسف است که این گزارش روابط دو کشور را تحت الشعاع قرار داده است.

این روزنامه در ادامه می گوید: محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد امارات تنها رهبر جهانی است که نامش در فهرست افراد حاضر در این پرونده در اواخر صفحه ۴۴۸ این گزارش ذکر شده است. حضور نام او در این گزارش به دلیل نقش مرموزش در نشستی در سال ۲۰۱۷ است که میان یک فرد وابسته به دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و یک واسطه روس با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در جمهوری سیشل برگزار شد.

چیزی که ناگفته مانده است انگیزه امارات برای بر عهده گرفتن نقش واسطه در روابط میان کمپین ترامپ و روسیه است. با این حال، انتشار این گزارش در حالی صورت گرفته است که امارات از سیاست‌های حداکثری ترامپ علیه ایران حمایت کرده و مقامات اماراتی چندین دیدار با مقامات آمریکایی داشته‌اند که نشان‌دهنده اهمیتی است که ابوظبی برای روابطش با ترامپ قائل است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، انتشار این گزارش در هفته‌ای صورت گرفته است که مجله "تایم" محمد بن زاید را در فهرست ۱۰۰ شخصیت تاثیرگذار جهان قرار داده است.

طبق گزارش رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به پرونده مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا، محمد بن زاید در ماه ژانویه ۲۰۱۷ و اندکی پیش از تحلیف دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهور با مشاورش، جرج نادر در هتلی مجلل در سیشل به سر می‌برده است. جرج نادر یک تاجر آمریکایی- لبنانی است که در دادگاهی در جمهوری چک در سال ۲۰۰۳ به چند فقره سوء استفاده جنسی از کودکان متهم شده است.

طبق این گزارش در این نشست کریل دمیتریف، رییس صندوق ثروت ملی روسیه که فردی نزدیک به پوتین است با اریک پرینس، موسس شرکت نظامی خصوصی "بلک واتر" که روابطی با مقامات وابسته به ترامپ داشته، دیدار کرده است. دمیتریف پیش از این دیدار از نادر درخواست کرده که به اعضای تیم انتقالی (گذار) ترامپ دسترسی پیدا کند. نادر که ابتدا نسبت به دیدار با پرینس بدگمان بوده، تاکید می‌کند که بتسی دواس، خواهر پرینس وزیر آموزش دولت ترامپ خواهد شد.

در این گزارش آمده است: دمیتریف سپس به نادر می‌گوید که پوتین از او سپاسگزار است و این دیدار تاریخ‌ساز خواهد شد.

مشخص نیست که در این دیدار که دمیتریف، نادر و پرینس در آن حضور داشتند، چه گذشته است. با این حال در گزارشی که منتشر شده، آمده است که پرینس به دمیتریف گفته، به پوتین هشدار دهد که روسیه را وارد جنگ داخلی لیبی نکند.

پرینس که طبق گزارش‌ها با امارات برای تشکیل نیروهای اجیر شده کمک کرده است، به کنگره گفته است که این دیدار یک دیدار اتفاقی بوده و "برای دیدار با یک فرد روس" به سیشل سفر نکرده است. این مساله با گزارش مولر که این دیدار را نشستی از پیش برنامه‌ریزی شده توسط نادر می‌داند، کاملاً در تضاد است.

محمد بن زاید آل نهیان همچنین پیش از ورود ترامپ به کاخ سفید به دنبال آن بوده است که با مقامات مسئول گذار دیدار کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها