رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 447895

برلین از تحقیق درباره دلیل مرگ «مرسی» حمایت کرد

ساعت 24- وزیر خارجه آلمان خواستار شفاف‌سازی سریع درخصوص علت درگذشت رئیس جمهور سابق مصر شد.

style="text-align: justify;">در ادامه واکنش‌های جهانی به درگذشت «محمد مرسی» رئیس جمهور سابق مصر، وزیر خارجه آلمان نیز چهارشنبه شب به وقت تهران واکنش نشان داد و تعیین علت درگذشت محمد مرسی را خواستار شد.

به نوشته وبگاه «ایی ایچ ِای»، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در این زمینه اظهار داشت که برلین از روشن شدن سریع و کامل علت درگذشت مرسی حمایت می‌کند.

محمد مرسی روز دوشنبه هنگام جلسه محاکمه‌اش فوت کرد. تلویزیون دولتی مصر ضمن اعلام خبر فوت مُرسی 68 ساله اعلام کرد که رئیس‌جمهور سابق هنگام جلسه محاکمه‌اش در خصوص پرونده جاسوسی، بیهوش شد و پس از آن فوت کرد. او پنجمین رئیس‌جمهور مصر بود که در سال ۲۰۱۳ و در اقدامی که طرفدارانش آن را کودتا می‌خوانند، توسط «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور کنونی مصر برکنار و روانه زندان شد.

برخی مقام‌های جهانی از جمله «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه خواستار محاکمه عاملان مرگ او در دادگاه‌های بین‌المللی شده‌اند.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل نیز در پی مرگ مشکوک رئیس‌جمهور سابق مصر، اعلام کرد که باید تحقیقات مستقلی در این زمینه صورت بگیرد.

این در حالی است که وزارت خارجه مصر اظهارات سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل درباره مرگ «محمد مُرسی» را محکوم کرد و آن را تلاشی برای سیاسی کردن مرگ رئیس جمهور سابق برشمرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها