رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 452824

تکذیب قاچاق مواد مخدر از طریق «کوادکوپتر»

ساعت 24- استاندار آذربایجان شرقی، خبر قاچاق مواد مخدر به کشورهای همسایه از طریق کوادکوپتر را تکذیب کرد و گفت: هیچ گزارشی در این خصوص دریافت نکردیم و مطمئنا نیروهای امنیتی و مرزبانی همیشه‌بیدار ما در صورت مشاهده چنین اقداماتی با آن برخورد می‌کنند.

style="text-align:justify">استاندار آذربایجان شرقی، خبر قاچاق مواد مخدر به کشورهای همسایه از طریق کوادکوپتر را تکذیب کرد و گفت: هیچ گزارشی در این خصوص دریافت نکردیم و مطمئنا نیروهای امنیتی و مرزبانی همیشه‌بیدار ما در صورت مشاهده چنین اقداماتی با آن برخورد می‌کنند.

محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، افزود: بعد از راه‌اندازی این مرکز، آذربایجان شرقی در کنار افتخارات دیگر خود، به عنوان استان بدون معتاد متجاهر شناخته شد.

وی با اشاره به ضرورت حساسیت نهادهای مسئول نسبت به همکاری با مرکز ماده 16 و تلاش در جهت تقویت آن، بر تسریع در راه‌اندازی بخش بانوان این مرکز نیز تأکید کرد.

پورمحمدی ادامه داد: تمامی موفقیت‌های مربوط به کشف مواد مخدر در حالی به دست آمده که به دلیل نبود امکانات و تجهیزات لازم، امکان نظارت بر همه رفت‌وآمدهای ترانزیتی وجود نداشته و لازم است نواقص موجود رفع شود.

وی همچنین تأکید کرد کرد: اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر یکی از اولویت‌های اساسی مدیریت ارشد استان است و باید همه دستگاه‌های اجرایی نسبت به این مهم، اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

پورمحمدی با اشاره به راه‌اندازی کارگاه‌های اشتغال‌زایی در مرکز ماده 16، گفت: هم‌اکنون کالاهای بسیار خوبی در این مرکز تولید می‌شود که برخی از آنها نیز به خارج از کشور نیز صادر می‌شود.

وی افزود: در راستای تلاش برای ایجاد اشتغال معتادان بهبودیافته، بهتر است دستگاه‌های اجرایی و واحدهای تولیدی، خرید کالاهای مورد نیاز خود از این مرکز را در اولویت قرار دهند.

وی از عدم ارائه گزارش اقدامات انجام شده در خصوص تجهیز پاسگاه انتظامی آزادراه پیامبر اعظم(ص) انتقاد کرد و گفت: بررسی این موضوع یکی از مصوبات جلسه گذشته بود و انتظار داشتیم که اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

استاندار آذربایجان شرقی در واکنش به خبر سوءاستفاده از کارت‌های بازرگانی و امکان قاچاق از این مسیر، عنوان کرد: صاحبان کارت‌های بازرگانی باید نسبت به عواقب اقدامات خود پاسخگو باشند و در صورت سوءاستفاده کارت‌های آنها باطل شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی نیز در این جلسه از کشف 100 کیلوگرم هروئین توسط گمرک در مبادی مرزی استان خبر داد و اظهار کرد: 202 کیلوگرم هروئین فشرده هم اخیراً در گمرک نوردوز با همکاری گمرک و عوامل اطلاعاتی و انتظامی و فرمانداری جلفا کشف و ضبط شد.

رضا استادرحیمی همچنین خواستار تکمیل و تجهیز بخش بانوان مرکز ماده 16 شد و افزود: بهزیستی اقداماتی را در این راستا آغاز کرده و برای اجرا موانعی دارد که باید با همکاری بین‌بخشی حل شود.

وی با بیان اینکه در برنامه توسعه ششم برای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر دستورالعمل‌ها و سندهایی طراحی شده است، گفت: این اسناد به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود تا همه دستگاه‌ها هدفمند و در یک راستا گام بردارند.

فرماندار جلفا نیز در این جلسه گزارشی از عملکرد این شهرستان در مبارزه با مواد مخدر ارائه کرد و گفت: 226 کیلوگرم هروئین در نقطه خروجی شهرستان به سمت کشورهای همسایه و 10 کیلوگرم مواد مخدر در یکی از روستاهای شهرستان کشف شده است.

صادق احمدی افزود: برای تشدید رفت‌وآمدهای مرزی، دوربین‌های کنترلی با همکاری منطقه آزاد ارس در نقاطی از شهرستان نصب می‌شود.

وی همچنین از دستگیری 72 نفر مصرف‌کننده مواد مخدر در شهرستان جلفا خبر داد و گفت: 18 پرونده قاچاق و 53 پرونده مصرف مواد مخدر در این شهرستان تشکیل شده است.

احمدی با اشاره به اینکه در حوزه پیشگیری 91 برنامه در شهرستان پیگیری می‌شود، گفت: کلاس‌های آموزشی پیشگیری در راستای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر مورد توجه و استقبال مردم قرار گرفته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها