رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457638

با این نوشیدنی طبیعی دندان‌هایتان را سفید کنید

ساعت 24- حیدر عظمایی، محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: شربت هویج حاوی ویتامین‌های A، گروه ویتامین‌های B1، B2، B3، B6، C، E است و کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، منیزیم، منگنز، فسفر، مس، آهن، اسید فولیک، بتوپاراتن و ویتامین K، فیبر، فولات، روتئین، آنتوسیانین‌ها و غیره است.

style="text-align:justify">او بیان کرد: یکی از مهم‌ترین خواص هویج تاثیر شگفت انگیز آن بر چشم، پوست و مو است؛ بتاکارتنی که در هویج وجود دارد با ورود به کبد موجب ساخت ویتامین A می‌شود؛ این اتفاق زمانی می‌افتد که حتما قبل از استفاده چند قطره روغن زیتون به آن اضافه کنید؛ شاید عجیب به نظر برسد اما با توجه به این که مواد مغذی هویج محلول در چربی هستند برای جذب شدن به بدن نیاز به روغن زیتون حتی چند قطره دارید.

عظمایی بیان کرد: همانطور که پیش از این اشاره کردیم شربت هویج حاوی مواد معدنی و انواع آنتی اکسیدان‌ها فوق العاده برای سلامت بدن است همچنین تاثیر مناسبی بر سلامت چشم و پوست و گوارش بدن دارد؛ استفاده از این شربت موجب تقویت قوای بدن و افزایش انرژی می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی ادامه داد: نوشیدن این شربت می‌تواند به مرور زمان لکه‌های پوست را از بین ببرد. همچنین استفاده از آن موجب جوانسازی پوست، مو و تقویت ناخن‌ها می‌شود و از خشک شدن پوست جلوگیری می‌کند. وجود بتاکارتن در این شربت تاثیر فوق العاده‌ای بر عملکرد دستگاه‌ بینایی و چشم‌ها دارد، همچنین تاثیر چشمگیری بر بهبود بینایی افرادی دارد که دچار کمبود ویتامین A و شب کوری شده اند.

او با اشاره به تاثیر این نوشیدنی بر جلوگیری از بروز آب مروارید گفت: نوشیدن این شربت باعث سفید شدن دندان‌ها و تقویت سیستم قلبی عروقی می‌شود؛ خاصیت آنتی اکسیدانی آن بدن را از انواع بیماری‌ها، به خصوص سرطان محافظت می‌کند و موجب پاکسازی کبد و کیسه صفرا می‌شود. نوشیدن آن روده بزرگ را از انواع سمومات پاکسازی می‌کند و برای خانم‌هایی که در دوران قاعدگی و یائسگی قرار دارند بسیار مفید است.

عظمایی افزود: استفاده از این ترکیب برای زنان باردار و سلامت جنین بسیار مفید است اما نباید در خوردن آن افراط کنند. همچنین استفاده از شربت هویج می‌تواند تولید شیر مادر را بهبود بخشیده و به رشد استخوان‌های کودکان کمک کند. این شربت مقداری از کالری مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. همچنین مس، منیزیم، پتاسیم، فسفر و سایر املاح و مواد معدنی و ویتامین‌ها می‌تواند به حفظ سلامتی بدن انسان کمک کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: برای تهیه این شربت کافیست نیم کیلو هویج را شسته و آن را آبگیری کنید، حدود یک لیوان سکنجبین و چند قطره روغن زیتون به آن اضافه و در طول روز آن را مصرف کنید.
باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها