رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457670

چای ارزان‌قیمت در راه است

ساعت 24-ستاد تنظیم بازار، شرایط توزیع چای وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی را مشخص کرد.

چای
مدیر کل دفتر برنامه ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار این وزارتخانه با اشاره به اینکه ستاد تنظیم بازار، شرایط توزیع چای وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی را مشخص کرد گفت : این مصوبه با توجه به تغییر وضعیت واردات چای از گروه یک یه گروه دو و تخصیص نیافتن ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات این کالا از تاریخ ۱۸ خرداد ماه سال ۱۳۹۸ صادر شده است.

محمدرضا کلامی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد حجم واردات چای از ابتدای سال ۹۸ تا قبل از این تاریخ که تاریخ تعیین شده برای اخذ مابه التفاوت ۴۸۰۰ تومانی از کالاهای منتقل شده از گروه یک به گروه دو بوده، قابل توجه است

وی گفت : از این رو مقرر شد سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با دعوت از همه واردکنندگان چای نسبت به اخذ آمار موجودی و سوابق قیمت عرضه چای وارد شده با ارز ۴۲۰۰ تومان اقدام کند.

چای

مدیر کل دفتر برنامه ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت تصریح کرد: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار مقرر است این سازمان نسبت به معرفی واحدهایی که چای وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی را با قیمت چای وارد شده با ارز نیما به فروش رسانده اند، به بانک مرکزی اقدام کند تا مایه التفاوت از آنان اخذ شود.

کلامی درباره نحوه توزیع چای وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی نیز گفت: توزیع این چای به قیمت مصوب سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان انجام می‌گیرد و مقرر شد وارد کنندگان چای برای تعریف شبکه توزیع تحت نظارت در قالب اتحادیه اسکاد، فروشگاه‌های زنجیره ای، تعاونی‌های آموزش و پرورش، هیئت‌های مذهبی در ایام ماه محرم و صفر معرفی شوند.

وی تاکید کرد: ستاد تنظیم بازار بانک مرکزی را مکلف کرد رفع تعهد ارزی همه کالاهای مشمول ارز ۴۲۰۰ تومان را منوط به ارایه تأییدیه فروش کالای وارد شده به قیمت مصوب سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از سوی سازمان مذکور و یا تأییدیه عرضه کالای واردشده در شبکه‌های توزیع منتخب از سوی وزارتخانه‌های متولی کند.

کلامی گفت : در این مصوبه وزارتخانه‌های متولی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اعلام شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها