رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457931

مکرون: به طرح ترامپ هیچ امیدی ندارم

ساعت 24- رئیس جمهوری فرانسه روز پنجشنبه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی "کان" رژیم صهیونیستی، گفت که به طرح رئیس جمهور آمریکا که به "معامله قرن" شهرت یافته است، هیچ امیدی ندارد.

style="text-align:justify"> رئیس جمهوری فرانسه روز پنجشنبه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی "کان" رژیم صهیونیستی، گفت که به طرح رئیس جمهور آمریکا که به "معامله قرن" شهرت یافته است، هیچ امیدی ندارد.

به گزارش رویترز، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه گفت: امیدهای خود را در مورد توافق صلح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از دست داده ام .

مکرون گفت: هیچ توافقی بدون مذاکره حاصل نمی شود. اسرائیلی ها و فلسطینی ها اراده لازم برای گفت و گو ندارند و از این رو معتقدم تا گفت وگوهای جدی صورت نگیرد، توافقی در کار نخواهد بود. نمی توان توافقی را به طرف هایی تحمیل کرد که حاضر به گفت و گو درباره ان نیستند.

رئیس جمهوری فرانسه خاطر نشان کرد: من دیگر منتظر طرح ترامپ نمی مانم اما به دنبال راهکار و پیشنهاد های جدید برای حل مناقشه اسرائیل و فلسطین ادامه خواهم داد.

چندی پیش نیز ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه گفته بود که احساس خوبی نسبت به طرح معامله قرن ندارد و مطمنا موجب بازگشت آرامش به منطقه نخواهد شد.

طرح معامله قرن که در نشست بحرین در ۵ تیرماه رونمایی شد، تلاشی در جهت تبدیل موضوع فلسطین به یک برنامه اقتصادی بوده و تمامی ریشه های سیاسی بحران در خاورمیانه را نادیده گرفته است.

جرد کوشنر، داماد دونالد ترامپ در کنار جیسون گرینبلات، فرستاده ویژه آمریکا در امور خاورمیانه و دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی سه معمار اصلی این طرح هستند.

این طرح که تا کنون ناکام مانده، با مخالفت گروه ها و احزاب فلسطینی رو به رو شده و مقامات ارشد فلسطین آن را یکسری وعده غیرعملی می دانند و معتقدند که رژیم صهیونیستی باید به اشغالگری پایان ببخشند که این خود، نخستین پیش شرط رونق و آبادانی‌ است.

گروه حماس که کنترل غزه را در دست دارد نیز در واکنش به این طرح، اعلام کرد: «فلسطین فروشی نیست».

ماکرون خطاب به جانسون: وقت تنگ است!

رئیس‌جمهوری فرانسه به نخست‌وزیر انگلیس هشدار داد باید ظرف ۳۰ روز تکلیف مسائل مورد اختلاف در برگزیت را روشن کند وگرنه اتحادیه اروپا علیرغم میلش به بدترین سناریو راضی می‌شود.

به گزارش رویترز، امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه، حین میزبانی از بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس به او یادآوری کرد دیگر فرصتی برای بازمذاکره پیرامون برگزیت وجود ندارد و همانگونه که آنگلا مرکل صدراعظم آلمان گفته است، وی باید ظرف مدت ۳۰ روز مسائل مورد مناقشه با اتحادیه اروپا ازجمله موقعیت گمرکی مرز ایرلند را حل و فصل کند.

وی همچنین گفت سرنوشت انگلیس به دست جانسون است و اگرچه اتحادیه اروپا از تحقق برگزیت بدون توافق خشنود نمی‌شود؛ به هر حال، خود را برای چنین سناریویی آماده کرده است.

این در حالی است که جانسون می‌گوید به هیچ وجه حاضر به ایجاد پست‌های بازرسی در مرز جمهوری ایرلند و منطقه‌ای به همین نام در انگلیس نخواهد شد و اگرچه تمایل اتحادیه اروپا به حفظ بازار واحد اروپایی را درک می‌کند؛ باید به تمامیت ارضی انگلیس نیز توجه کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها