رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 465318

مربیانی که با تعطیل شدن لیگ، لبخند رضایت زدند

ساعت 24-تعطیلات فیفادی با وقفه ای که در رقابت های لیگ ایجاد می کند می تواند باعث تغییر در روند برخی تیم ها شود. یکی از بدترین اتفاقاتی که در جریان لیگ های مختلف برای فوتبالدوستان رخ می دهد تعطیلی رقابت ها به خاطر دیدارهای ملی است. دیدارهای رسمی و دوستانه ملی به جز تورنمنت هایی مثل جام جهانی و جام ملت ها معمولا از جذابیت چندانی برخوردار نیستند و کمتر فوتبالدوستی به آن علاقه مند است.

خبر
div>

در میان مربیان باشگاهی اما این تعطیلات گاهی می تواند فرصتی برای بازیابی تیم و رفع نقاط ضعف باشد. در لیگ برتر خودمان هم تیم هایی که شروع مناسبی در لیگ نداشته اند، در تعطیلات دیدارهای ملی فرصت مناسبی برای بهبود وضعیت خود پیدا کردند؛ البته همه مربیان از این موضوع سود نمی برند و مربیان تیم هایی که وضعیت خوبی دارند و یا به دلیل تعدد نفرات ملی پوش نمی توانند تمرینات خود را با تعداد نفرات کافی برگزار کنند، از فیفادی می نالند.

کدام تیم ها بیشترین سود را از تعطیلات بردند؟

استقلال: بدون شک هیچ مربی به اندازه استراماچونی از این وقفه لیگ خوشحال نیست، او که نتوانست لیگ را به خوبی آغاز کند در این تعطیلات فرصت مناسبی پیدا کرد تا ایده ها و اندیشه های خود را بیش از گذشته جا بیاندازد و آبی های پایتخت احتمالا پس از تعطیلات وضعیت بهتری را پیش روی خود خواهند دید. خوش شانسی بزرگ استقلال تعداد کم ملی پوشان این تیم بود که باعث شد تمرینات این تیم با تعداد نفرات بیشتری برگزار شود . علاوه بر این تعطیلات دو هفته ای کمک کرد دیاباته بازی های کمتری را از دست بدهد.

پرسپولیس: قرمزهای پایتخت با وجود برتری مقابل رقیب سنتی، در دیگر دیدارهای حساس خود موفق به کسب امتیاز نشده اند و به همین دلیل وضعیت مناسبی ندارند. کالدرون که به تازگی جای برانکو را گرفته هنوز نتوانسته تفکرات خود را در تیمش حاکم کند و علاوه بر آن شناخت مناسبی هم از پرسپولیس ندارد. این تعطیلات فرصت لازم برای او فراهم کرد تا به این دو هدف خود برسد؛ فقط تنها مشکل او تعدد ملی پوشان در تیمش بود که البته با توجه به فرم نسبتا خوب آن ها در هفته های اخیر چندان نگران کننده نیست.

ذوب آهن: تیم علیرضا منصوریان بر خلاف فصل گذشته در این فصل روند خوبی نداشته و نتوانسته لیگ را خوب شروع کند. منصوریان که تیم هایش معمولا لیگ را ضعیف شروع می کنند و در ادامه اوج می گیرند، امسال هم ترک عادت نکرده و نتایج ناامیدکننده ای با ذوب آهن گرفته است. او که در تعطیلات تمامی نفراتش را در اختیار داشت قطعا برای رفع نقاط ضعف تیمش تلاش کرده و از حالا باید منتظر ذوب آهنی بهتر در ادامه لیگ باشیم.

فولاد: خوزستانی ها در ابتدای فصل با کلی امید و آرزو هدایت خود را به جواد نکونام سپردند ولی این مربی جوان در آغاز کار هنوز نتوانسته انتظارات مدیران فولاد را برآورده کند. نکونام که در خونه به خونه و نساجی نشان داده بود پتانسیل تبدیل شدن به یک مربی خوب را دارد، باید بداند هواداران خوزستانی فرصت زیادی به او نخواهند داد و قطعا از این تعطیلات برای رفع نقاط ضعف تیمش استفاده کرئه است.

آن هایی که ضرر کردند

بدون شک تیم هایی که لیگ را خوب آغاز کرده بودند مانند سپاهان، تراکتور، پدیده و نفت آبادان و همین طور تیم هایی که ملی پوشان زیادی داشتند مانند سپاهان، به اندازه دیگر تیم ها از این تعطیلات سود نبردند و چه بسا با ایجاد وقفه در روند خوبشان ضرر هم کردند.

علاوه بر این تیم ها، تیم های دیگری هم بوند که می توانستند با استفاده از این وقفه وضعیت خود را بهبود ببخشند ولی استفاده لازم را نبردند. تیم های تازه وارد شاهین و گل گهر که لیگ را خوب آغاز نکرده اند، درگیر حواشی مختلف و تغییر مربی بودند که همین امر فرصت استفاده مناسب را از آن ها گرفت و نام این دو تیم را هم باید در زمره تیم هایی که ضرر کرده اند قرار دهیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها