رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 472508

منصوریان: داور پنالتی ما را نگرفت

ساعت24-سرمربی ذوب آهن گفت: یک بازی با کیفیت برابر را شروع کردیم، اما برخلاف مالکیت توپ که در خط دفاعی هم خوب بودیم، توپی را به محوطه جریمه ما آوردند که پنالتی شد.

style="text-align:justify">علیرضا منصوریان پس از شکست 3 بر صفر خانگی برابر پرسپولیس گفت: ابتدا به تیم پرسپولیس تبریک می‌گویم. یک بازی با کیفیت برابر را شروع کردیم، اما برخلاف مالکیت توپ که در خط دفاعی هم خوب بودیم، توپی را به محوطه جریمه ما آوردند که پنالتی شد. دروازه‌بان جوان ما پنالتی داد که عقب افتادیم، اما ریتم بازی را حفظ کردیم.

وی افزود: امیدوارم من اشتباه کرده باشم، اما در شروع نیمه دوم طبق تصاویری که دیدم، فکر می‌کنم روی مسعود ابراهیم‌زاده پنالتی شد. اگر آن پنالتی بود و جریان بازی را با آن پنالتی از دست دادیم، صحبت‌های دیروز من بی‌دلیل نبوده است. خیلی قبل از بازی حساسیت نشان دادم. با آقای رفعتی هم صحبت کردم و او گفت پنالتی نبود، اما گفتم قبل از اینکه به تهران بروید یک بار صحنه را ببینید که دیدند و چیزی نگفتند. اگر آن صحنه پنالتی بوده باشد، جریان بازی ما را عوض کردند. اگر آن پنالتی گرفته می‌شد، می‌توانستیم بازی را مساوی کنیم.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن خاطرنشان کرد: قبول داریم که با تیم بزرگی بازی کردیم. آنها تیمی پرهوادار هم هستند و به هر حال شاید همین مسئله روی داوری هم تأثیر بگذارد. ما دو تیم در ایران داریم که هواداران میلیونی دارند. اگر پنالتی باشد، من باید تا شب بنشینم و حرص بخورم. در خیلی بازی‌ها این اتفاقات برای ما رخ داده است که پنالتی ما را نگرفته‌اند یا صحنه‌ای که پنالتی نبوده را برای تیم حریف پنالتی گرفته‌اند. در مجموع فکر می‌کنم که بازی پایاپای پیش می‌رفت و ما هم عملکرد خوبی داشتیم، اما توپ‌ها گل نشد.

منصوریان در خصوص عملکرد معراج اسماعیلی گفت: دروازه‌بان ما جوان است. وقتی اسماعیلی را درون دروازه می‌گذاریم، یک هدف داریم. دفعه قبل هم گفتم تیم‌هایی که زیر مجموعه تیم‌های بزرگ‌تر هستند، بازیکن تولید می‌کنند و ما جان می‌کَنیم تا یک دروازه‌بان بزرگ را بسازیم و تیم‌های بزرگتر با پول خوبی آنها را جذب می‌کنند. با علیرضا بیرانوند و رشید مظاهری نیز همین شرایط را داشتیم.

وی اضاقه کرد: بازی دادن به بازیکن جوان تاوان دارد، اما من در رختکن هم به معراج اسماعیلی خسته نباشید گفتم. ما تاوان می‌دهیم و اگر می‌خواهیم بازیکن بسازیم، باشگاه و مربی باید هزینه را به جان بخرند تا یک دروازه‌بان ظهور کند. همانطور که گفتم اگر شما مقابل یک تیم بزرگ یک بر صفر هم عقب بیفتید، شرایط سخت می‌شود. چون هم باید به فکر جبران گل باشیم و هم کنترل بازی، اما در این شرایط تفاوت‌هایی در زمین میان ما و پرسپولیس وجود داشت و همین تفاوت‌ها نتیجه بازی را به سود پرسپولیس رقم زد.

منصوریان در خصوص اینکه روی بازیکن ذوب‌آهن در یک صحنه خطای پنالتی صورت گرفت، اما کمک داور قبل از آن اعلام آفساید کرده بود در حالی که آفسایدی رخ نداد و به این صورت به نظر می‌رسد دو پنالتی به سود ذوب‌آهن گرفته نشده و صحبت‌های انصاری‌فرد را چقدر روی عملکرد داوری تأثیرگذار می‌داند، گفت: اگر اینطور باشد، نابود می‌شوم.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در کنار این سؤال و در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه تیمش مقابل پرسپولیس هم با ترس از شکست بازی می‌کرد و به نظر می‌رسد تیم به روانشانس نیاز دارد، اظهار داشت: در این بازی ترس از باخت نداشتیم و با آرامش کامل به زمین آمدیم. خیلی هم خوب بودیم. خودم یک مقدار روی فضای روانشناسی مطالعه دارم و در تیم همه فضاها را در نظر می‌گیرم. در این شرایط هیچکس جز سرمربی و کادر نمی‌توانند کار روانی انجام دهند.

وی اضافه کرد: نمی‌توانیم بخشی از کارمان را به گروه دیگری واگذار کنیم و به جای دیگری تکیه بدهیم. تفاوت بازی در لحظه‌هاست. اگر آن توپ پنالتی گرفته می‌شد که نشد، مگر شما چند بار دیگر می‌توانید صاحب موقعیت شوید؟ شما باید از لحظات خودتان استفاده کنید. اگر آن صحنه به گفته شما آفساید نبوده باشد و پنالتی هم در دقیقه 46 باشد، طبق روال می‌گویند حق ذوب‌آهن را خوردند. این درد فوتبال ماست که حق تیم‌های کم هوادار را می‌خوردند. به ممبینی پیشنهاد دادم که داور پشت دروازه را بردارند. یکی از آنها تصمیم می‌گیرد و دیگری نمی‌گیرد. در بازی با نفت مسجدسلیمان پنالتی ما را قبول نکردند و در بازی با سپاهان گل سالم ما را. وقتی هم از تک موقعیت استفاده نکنیم، نمی‌توانیم مقابل پرسپولیس 7، 8 موقعیت ایجاد کنیم. باید از موقعیت‌ها استفاده کنیم تا حریف نتواند سوار بازی شود. سال گذشته اینجا یک گل زدیم و دفاع کردیم و گاهی بوده که گل زدیم و بعد از گلزنی ما تیم‌های دیگر ایجاد موقعیت کرده‌اند.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها