رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 472806

اجرای حکم ترامپ به تعویق افتاد

ساعت24- دادگاهی در آمریکا از دویچه‌بانک خواسته بود اسناد مالی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را ارائه کند. حال دیوان عالی این کشور به درخواست وکلای ترامپ، این اجرای این حکم را به تعویق انداخته است.

دادگاهی در آمریکا از دویچه‌بانک خواسته بود اسناد مالی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را ارائه کند. حال دیوان عالی این کشور به درخواست وکلای ترامپ، این اجرای این حکم را به تعویق انداخته است.نا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا همچنان برابر حکم دادگاه برای ارائه اسناد مالی خود به دیوان عالی این کشور مقاومت می‌کند. بنا بر حکم دادگاه قرار بود دویچه‌بانک اسناد مالی دونالد ترامپ را تحویل دهد اما وکلای او برای سومین بار موفق شدند با مراجعه به دیوان عالی آمریکا اجرای این حکم را متوقف کنند.

به گزارش دویچه‌وله، هدف آنها ممانعت از ارائه اسناد مالی ترامپ توسط "دویچه بانک" و بانک "کپتال وان" در ارتباط با شرکت‌های ترامپ و بستگان او به کنگره آمریکاست. کمیسیون خدمات مالی و کمیسیون اطلاعات مجلس آمریکا با تهدید به مجازات خواستار این اسناد شده است.

حال دیوان عالی آمریکا با درخواست وکلای ترامپ موافقت کرده و به او یک هفته فرصت داده است. وکلای ترامپ قرار است تا چهارشنبه آینده دادخواست مفصل‌تری به دیوان عالی آمریکا ارائه کنند. احتمال دارد این دیوان اجرای حکم دادگاه را تا زمانی که تصمیمی در این باره اتخاذ کند، به تعویق اندازد.

این سومین بار است که وکلای ترامپ موفق می‌شوند پروسه انتشار اسناد مالیاتی او را متوقف کنند. استدلال آنها این است که کمیسیون‌های مجلس از اختیارات خود فراتر رفته‌اند. وکلای ترامپ موفق نشده‌اند با این استدلال در دادگاه فدرال و تجدید نظر پیروز شوند.

ترامپ در دیوان عالی آمریکا پرونده‌ دیگری نیز دارد. او علیه انتشار سوابق مالیاتی توسط حسابدار خود اعتراض کرده است. حسابدار ترامپ پس از تهدید به مجازات توسط کمیسیون حسابرسی مجلس با مجلس نمایندگان همکاری کرد.

اما دیوان عالی آمریکا هفته گذشته حکم داد تا زمانی که قضات این دادگاه تصمیمی در این باره اتخاذ نکرده‌اند، ترامپ موظف نیست اسناد مالیاتی خود را منتشر کند. علاوه بر آن وکلای ترامپ خواستار تجدید نظر در حکم ارائه اسناد مالیاتی ترامپ به دادستان منهتن هستند.

دونالد ترامپ از مدت‌ها پیش برابر درخواست انتشار اسناد مالیاتی خود مقاومت می‌کند. منتقدان او بر این باور هستند که ترامپ چیزی برای پنهان کردن دارد.

نامزدهای ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا به طور معمول اظهارنامه مالیاتی خود را در طول مبارزات انتخاباتی منتشر می کنند اما دونالد ترامپ از این کار سرباز زده است. مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریت آن در اختیار دموکرات‌هاست، خواستار انتشار این اسناد است.

تلاش برای به اطلاع از سوابق مالی ترامپ به طرح استیضاح او توسط دموکرات‌ها ارتباط ندارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها