رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 473369

فولکس واگن در کانادا هم متهم شد

ساعت24-کانادا نیز فولکس واگن را به جرم تقلب و دستکاری در موتور خودروهای دیزلی متهم کرد.

فولکس واگن که یکی از بزرگترین شرکت های خودروسازی در جهان به شمار می رود و سهم قابل توجهی در بازارهای اروپا و جهان را به خود اختصاص داده است، در چند سال اخیر به علت رسوایی خودروهای دیزلی موسوم به دیزل گیت (DieselGate) به شدت تحت فشارهای متعددی از سوی دولت های مختلف در آمریکای شمالی و اروپا قرار گرفته است.

حالا بر اساس تازه‌ترین اخبار و گزارش های منتشر شده در وب سایت engadget، کانادا نیز از رسوایی فولکس واگن به عنوان خطر و تهدیدی بزرگ برای محیط زیست این کشور سرسبز واقع در آمریکای شمالی نام برده بود.

در سال ۲۰۱۵ میلادی رسوایی پرونده خودروهای آلاینده فولکس واگن آلمان برای نخستین بار در ایالات متحده آمریکا افشا شد، چرا که پس از آزمایش‌های صورت گرفته مشخص شد نرم افزار مدیریت میزان آلایندگی موتور خودروهای دیزلی این شرکت در آمریکا دستکاری شده بود.

فولکس واگن پس از اعتراف به تقلب، به پرداخت ۴.۳ میلیارد دلار جریمه محکوم شد و هنوز هم با مشکلات حقوقی در آلمان، آمریکا و سراسر جهان مواجه است. این شرکت ۲۲ میلیارد یورو را برای پرداخت خسارات حاصل اختصاص داده است و همچنان هم به ایجاد آلودگی در محیط زیست در جهان متهم است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها