رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 479762

تعداد کشته‌های زلزله ترکیه به ۲۲ نفر رسید

ساعت24-وزیر کشور ترکیه روز شنبه اعلام کرد که تعداد کشته‌های زمین‌لرزه ۶.۸ ریشتری در استان "الازیغ" که روز گذشته (جمعه) مناطق شرقی این کشور را لرزاند به ۲۲ نفر افزایش یافته است.

style="text-align:justify">به گزارش خبرگزاری آناتولی، «سلیمان سویلو» در نشست خبری مشترک با «مراد قوروم» وزیر محیط زیست و برنامه ریزی شهری و «فخرالدین قوجه» وزیر بهداشت این کشور، این آمار را اعلام کرد و افزود: ۱۸ نفر در استان "الازیغ" که کانون زمین لرزه بوده، جان باختند و چهار نفر دیگر نیز در استان شرقی "ملطیه" جان خود را از دست دادند.

وی با تأکید بر اینکه عملیات آواربرداری همچنان ادامه دارد، اعلام کرد که تیم های امدادی تاکنون ۳۹ نفر را از زیر آوار نجات داده اند.

وزیر بهداشت ترکیه نیز اعلام کرد که بیمارستان های این کشور حدود یکهزار و ۳۰ زخمی را پذیرش کرده اند و ۳۴ نفر از آنان در بخش مراقبت های ویژه قرار دارند.

«رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه نیز امروز (شنبه) با سفر به استان الازیغ ضمن بازدید از مناطق زلزله زده از روند کمک رسانی به زلزله زدگان دیدن کرد.

بر اساس گزارش ستاد بحران و مرکز مقابله با حوادث غیر مترقبه ترکیه، زمین لرزه ای به بزرگی ۶.۸ ریشتر شامگاه گذشته (جمعه) در استان اِلازیغ در شرق ترکیه و در عمق ۶.۷۵ کیلومتری زمین رخ داد. کانون اصلی این زمین لرزه شهرستان سیوریجه از توابع استان الازیغ اعلام شد.

این زمین لرزه به قدری قوی بوده است که در استان‌های دیاربکر، شیرناک، ماردین، شانلی اورفا، گوموشحانه، سامسون و ملردین ترکیه احساس شده و گفته می‌شود حدود ۲۰ ثانیه به طول انجامیده است.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران نیز در پی وقوع زلزله در ترکیه، در تماس تلفنی با «مولود چاووش اوغلو» همتای ترکیه ای خود ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت این کشور، به بازماندگان جان‌باختگان این حادثه تسلیت گفت.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز برای امدادرسانی و هرگونه همکاری مشترک با جمعیت هلال احمر ترکیه اعلام آمادگی کرده است.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها