رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 480163

در مورد تزریق ژل یا تزریق فیلر چه می دانید؟

رپورتاژ تبلیغی /زیبایی در اطراف ما وجود دارد. همه ما به نوعی زیبا هستیم اما جنب و جوش زندگی‌ها و عدم توانایی در تنظیم زمان باعث می‌شود که طراوت و شادابی خود را از دست بدهیم.

dir="RTL">در واقع هدف اصلی فیلرها هم بازیابی زیبایی طبیعی شما و بهبود ویژگی‌های چهره است. در برخی مواقع تزریق فیلرهای پوستی بهتر از انجام جراحی‌های زیبایی است، چون این درمان غیرتهاجمی است. با تزریق فیلرهای پوستی در نواحی مختلف صورت می‌توان جوانی و شادابی چهره را بازیابی کرد. با تزریق ژل می‌توان چین و چروک‌های صورت را از بین برده و ظاهر اِسکارها را بهبود بخشید. همچنین با این درمان می‌توان گودی‌ها و تورفتگی‌های صورت را پُر کرده و به صورت حجم داد. بر خلاف بوتاکس که پوست زیر چین و چروک‌ها را بی‌حس می‌کند، تزریق ژل صورت چین و چروک‌ها را پُر می‌کند. در نتیجه لک‌ها محو شده و پوست یکپارچه‌تر می‌شود. همچنین با تزریق ژل می‌توان به پوست حجم داده و آن را لیفت کرد، لب‌ها را برجسته‌تر کرده و شقیقه‌ها، چانه، خط فک و گونه‌ها را لیفت نمود. البته باید به خاطر داشته باشید که تزریق ژل می‌تواند در برخی افراد منجر به واکنش آلرژیک و به وجود آمدن توده در زیر پوست شود. کلینیک تخصصی پوست و موی رخ‌آرا با بهره‌گیری از تیم پزشکی متخصص و مجرب آماده ارائه هرگونه مشاوره در زمینه تزریق ژل یا تزریق فیلر می‌باشد.

اسید هیالورونیک (ماده تشکیل‌دهنده ژل‌های تزریقی)

اسید هیالورونیک ماده‌ی اصلی تشکیل‌دهنده‌ی لایه‌ی دِرم است. این ماده در پوست و بافت‌های عصبی یافت می‌شود. از آنجایی که این ماده در تمام مناطق پوست وجود دارد، تزریق آن هیچ حساسیتی ایجاد نخواهد کرد و بدون تست حساسیت قابل استفاده است. ماده‌ای به نام گلیکوزامینوگلیکن در این ژل وجود دارد که در تماس با آب حجم آن 1000 بار بیشتر می‌شود. ژل هیالورونیک اسید آب را جذب کرده و در خود نگاه می‌دارد و با این کار، پوست را پر حجم‌تر می‌کند. پوست یک فرد مُسِن اسید هیالورونیک کمتری نسبت به یک فرد جوان دارد. بنابراین با کم شدن میزان اسید هیالورونیک، مقدار آب موجود در پوست کم می‌شود. تزریق ژل به پوست موجب حفظ آب موجود در پوست شده و مانع از پیر شدن بیشتر آن می‌گردد.

نواحی تزریق ژل

· تزریق ژل لب

· تزریق ژل بینی

· تزریق ژل گونه

· تزریق ژل خط اخم

· تزریق ژل خط خنده

· تزریق ژل شقیقه

· تزریق ژل زیر ابرو

· تزریق ژل زیر چشم

· تزریق ژل غبغب

· تزریق ژل گردن

تزریق ژل چه عوارضی دارد؟

از شایع‌ترین عوارض تزریق فیلر، کبودی و ورم است. اکثر افراد پس از تزریق ژل صورت، به سرعت بهبود یافته و فعالیت‌های کاری را شروع می‌کنند. پوست داوطلبانی که داروهای رقیق‌کننده‌ی خون از قبیل آسپرین استفاده می‌کنند ممکن است پس از عمل کبود شود که آن هم در طی یک یا دو هفته از بین خواهد رفت. این اتفاق یکی از شایع‌ترین عوارض جانبی است. پوست برخی داوطلبان بیشتر از بقیه، کبود می‌شود که آن هم یک عارضه‌ی موقتی است. همچنین ورم ایجاد شده در نتیجه‌ی تزریق ژل نیز پس از مدت زمان کوتاهی از بین خواهد رفت. از دیگر عوارض جانبی می‌توان به ایجاد توده زیر پوست در اثر انقباض عضلانی اشاره کرد. برخی عوارض جانبی این عمل، از قبیل عفونت و انسداد عروق، نادر و خطرناک هستند. برای اجتناب از بروز این گونه اتفاقات، باید تزریق ژل با دقت و تکنیک بالا انجام شود؛ همچنین باید بررسی شود که اطراف محل مورد نظر برای تزریق، کاملاً تمیز است.

مزایای تزریق ژل یا تزریق فیلر

· امکان مشاهده نتایج بلافاصله بعد از پایان تزریق ژل

· یک روش غیرجراحی می‌باشد.

· دوره کوتاه استراحت بعد از تزریق ژل یا بدون نیاز به استراحت

· نرخ بالای رضایت از نتایج درمان، در صورتی که توسط پزشک متخصص و باتجربه انجام شود.

· عدم نیاز به بیهوشی

· دستیابی به نتایح کاملاً طبیعی، در صورتی که توسط پزشک متخصص و باتجربه انجام شود.

· امکان برگشت یا اصلاح نتایج

· روشی تأیید شده و کاملاً ایمن دارای تأییدیه FDA

· بهبود و رفع علائم پیری پوست از طریق کشیدن و پُر کردن پوست و برطرف کردن خطوط و چروک‌های موجود در آن با حداقل ناراحتی و عوارض بعد از درمان

تزریق ژل و بارداری

هرگونه ماده خارجی مضری که وارد جریان خون شود می‌تواند بر روی جنین تاثیر بگذارد، زیرا جنین از طریق خون مادر تغذیه می‌شود. از سوی دیگر، مواد شیمیایی که به هیچ وجه وارد خون نمی‌شوند هیچ آسیبی به جنین نمی‌رسانند و کاملاً ایمن هستند. از آنجایی که تزریق ژل فقط به صورت محلی و در ناحیه تحت درمان صورت می‌گیرد (یا در عضلات و یا در لایه‌های زیرین پوست تزریق می‌شود)؛ و در داخل رگ‌ها تزریق نمی‌شود، بنابراین بسیار بعید است که مواد شیمیایی فیلر وارد جریان خون شوند. دلیل دیگری که تزریق ژل در بارداری بی‌خطر است این است که مواد شیمیایی تشکیل دهنده فیلرها، ترکیبات پایدار هستند. این یعنی فیلرها در محلی که تزریق شده‌اند ثابت باقی می‌مانند و امکان ندارد که حرکت کرده و وارد جریان خون شوند، در نتیجه جنین همچنان در ایمنی کامل می‌باشد.

آیا تزریق ژل سرطان زاست؟

به طور کلی نه تزریق ژل و نه بوتاکس هیچ تاثیری بر روی سیستم ایمنی بدن نمی‌گذارند و هیچ مشکلی در این زمینه ایجاد نمی‌کنند. در حال حاضر مدت زمان زیادی است که از تزریق ژل برای درمان مشکلات پوستی استفاده می‌شود و تا به حال شنیده نشده که فیلرهای پوستی باعث افزایش احتمال ابتلا به سرطان گردند. اگر در حال حاضر تحت شیمی‌درمانی یا پرتودرمانی قرار دارید، باید از انکولوژیست خود این سوال را بپرسید، البته در اکثر مواقع مشکلی برای تزریق ژل وجود ندارد و انکولوژیست هم آن را تایید می‌کند. اگر شیمی‌درمانی را تمام کرده‌اید و دوره نقاهت خود را با مصرف داروهای شیمیایی می‌گذرانید، باز هم باید برای تزریق ژل از انکولوژیست خود تاییدیه بگیرید.

به حداقل رساندن خطرات و افزایش نتایج تزریق ژل

امروزه فیلرهای چین و چروک در دسته بی‌خطرترین روش‌های درمانی زیبایی قرار می‌گیرند. اما چیزهایی هست که می‌توانید برای اطمینان از امن بودن روش درمانی خود انجام دهید :

· نگذارید تا قیمت‌ها راهنمای شما باشند. اگر هزینه‌های درمانی یک پرکننده بسیار کمتر از حد استاندارد آن بود، احتمالاً پای نقیصه‌ای در میان است که این یا مهارت درمان‌گر است یا کیفیت محصولات. هرگز با صورت خود چنین معامله خطرناکی نکنید.

· همه روند درمانی باید در یک محیط پزشکی و با وسایل استریل انجام شود. صرفنظر از اینکه چه کسی این کار را انجام می‌دهد،

· فیلرهای چین و چروک را از محلی خارج از مطب دکتر تهیه نکنید. از ماهیت ماده‌ای که به شما تزریق می‌شود مطلع شوید، از دکتر خود بپرسید که آیا این ژل دارای تاییدیه FDA بوده و آیا مستقیماً از سازنده تهیه شده یا خیر. گزارش‌هایی از همه چیز وجود دارد، از سیلیکون صنعتی گرفته تا روغن کودک. اگر درمان‌گری این اطلاعات را در اختیار شما قرار نداد، اجازه ندهید تا درمان را بر روی شما انجام دهد.

· برای حفاظت از پرکننده و جلوگیری از تغییرات التهابی رنگدانه که ممکن است در اثر تزریق سوزن‌ها به وجود بیاید باید به صورت روزانه از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها