رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 482995

عملیات داعش علیه معترضان عراقی خنثی شد

ساعت 24- فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد که عملیات گروه تروریستی داعش برای حمله به تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی در شهرهای مختلف این کشور خنثی شد.

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق سرتیپ «تحسین الخفاجی» در بیانیه ای اعلام کرد که گروه اطلاعاتی «الصقور» (وابسته به وزارت کشور عراق) در عملیاتی موفق به دستگیری اعضای گروهک تروریستی داعش شدند که قصد داشتند به تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی در بغداد و میدان های اعتراضی دیگر استان‌ها حمله کنند.

وی با اشاره به اعتراف یکی از سرکردگان این گروهک تروریستی اظهار کرد که با اطلاعاتی که این فرد در اختیار نیروهای عراقی قرار داد سایر طرح‌های عملیاتی داعش علیه مردم و کشور ناکام خواهد شد.

الخفاجی یادآور شد که به زودی گروه اطلاعاتی الصقور اعتراف های این تروریست را در اجرای نقشه ها و طرح‌های تروریستی داعش در عراق منتشر خواهد کرد.

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق گفت که عناصر داعش به منظور ایجاد فتنه در مناطقی که به گمان خود نیروهای امنیتی حضور کمتری در آنجا دارند، وارد عمل می‌شوند ولی عملیات «ابطال العراق» این طرح آنان را خنثی کرده و در تامین نوار مرزی با سوریه دستاوردهای مهمی داشته است.

در این راستا پیشتر نیز مدیرکل اطلاعات و مبارزه با تروریسم و رئیس گروه اطلاعاتی الصقور«ابوعلی البصری» در مصاحبه با روزنامه «الصباح» عراق از خنثی سازی خطرناک‌ترین عملیات تروریستی برای هدف قرار دادن تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی در بغداد و دیگر استان‌ها خبر داده بود.

اعتراض های چهار ماه گذشته عراق در استان های مرکزی و جنوبی عراق سبب افزایش تحرک و فعالیت هسته های خفته گروه تروریستی داعش در این کشور شده است.

بر اساس اعلام منابع عراقی، نزدیک به هشت هزار تروریست داعشی همچنان در عراق حضور دارند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها