رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 483454

تغییرات قیمت ماهی در ۵سال گذشته

ساعت24-میانگین قیمت ماهی‌های سفید، قزل آلا و شوریده درسال گذشته در خرده فروشی‌ها به ترتیب ۴۰۷هزار و ۴۸۵ ریال، ۱۸۷هزار و ۸۹۵ ریال و ۴۲۲ هزار و ۶۷۳ ریال بوده است.

div>براساس اعلام سازمان شیلات، در بخش ماهیان شمال میانگین قیمت ماهی سفید در برخی خرده فروشی‌ها در سالهای ۱۳۹۲ و ۱۳۹۷ به ترتیب۱۷۳ هزار ۵۲۲ و ۴۰۷هزار و ۴۸۵ ریال بوده است که نشان می‌دهد در بازه زمانی پنج ساله قیمت ماهی سفید ۲۳۳ هزار و ۹۶۳ریال افزایش یافته است. همچنین قیمت ماهی‌های کفال و کپور نیز در بازه زمانی ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۷ به ترتیب ۱۹۴ هزار و ۶۷ ریال و همچنین ۲۰۶ هزار و ۷۳۲ ریال افزایش یافته است.

براساس این گزارش، در بخش ماهیان پرورشی قیمت ماهی قزل‌ آلا در سال ۱۳۹۲ برابر با ۱۰۳هزار و ۵۱۴ ریال و در سال ۱۳۹۷ برابر با ۱۸۷ هزار و ۸۹۵ ریال بوده است که در این بازه، ماهی قزل آلا ۸۴ هزار و ۳۸۱ریال افزایش قیمت داشته است. همچنین ماهی کپور پرورشی در سال ۱۳۹۲ با قیمت ۸۸ هزار و ۶۱۴ ریال و در سال ۱۳۹۷ با قیمت ۱۷۱ هزار و ۴۶۶ریال به فروش رسیده که این ماهی در بازه پنج ساله ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۷ افزایش قیمت ۸۲ هزار و ۸۵۲ ریالی را تجربه کرده است.

در بخش ماهیان جنوب نیز میانگین قیمت شوریده در خرده فروشی‌ها درسال ۱۳۹۲ برابر با ۲۳۷ هزار و ۹۵۹ ریال و در سال۱۳۹۷ برابر با ۴۲۲ هزار و ۶۷۳ ریال بوده که در این پنج سال با افزایش ۱۸۴ هزار و ۷۱۴ ریالی مواجه شده است. همچنین ماهی شیر در سال ۱۳۹۲ به قیمت ۲۰۲ هزار و ۱۳۳ ریال و در سال ۱۳۹۷ به قیمت ۴۳۵ هزار و ۴۹۳ ریال به فروش رسیده است.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها