رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 484302

کاسبی 3 میلیارد دلاری ترامپ از مودی

ساعت24-دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز سه شنبه در بیانیه ای مشترک با مودی اعلام کرد که هند و آمریکا قرارداد نظامی به ارزش ۳ میلیارد دلار برای فروش بالگرد های آپاچی و سایر تجهیزات نظامی آمریکایی امضا کردند.

به گزارش رسانه های هند، رئیس جمهوری آمریکا در این مراسم با اشاره به نتایج سفرش به هند اظهار کرد در این سفر توافق نامه ای برای فروش تجهیزات پیشرفته آمریکایی به هند از جمله بالگردهای آباچی و ام اچ ۶۰ به ارزش سه میلیارد دلار امضا شد که با این اقدام همکاری دفاعی بین دو کشور ارتقا می یابد.

وی افزود: در این مذاکرات من و مودی بر تعهد دو کشور برای محافظت از شهروندان در برابر تروریسم تاکید کردیم.

ترامپ با اشاره غیر مستقیم به مساله شرکت هواوی چین و اینترنت پر سرعت نسل ۵ گفت: در طول گفت و گوی ما در مورد اهمیت شبکه اینترنت پر سرعت نسل ۵ مذاکره شد. ما بر لزوم استفاده از این فناوری نوظهور به عنوان ابزاری برای آزادی، پیشرفت، رونق، و جلوگیری از سرکوب و سانسور تاکید کردیم.

رییس جمهوری آمریکا در خصوص توافق تجاری با هند گفت: ما در زمینه توافقنامه تجارت جامع پیشرفت کرده ایم. تیم های ما پیشرفت چشمگیری در توافق نامه تجارت جامع داشته اند و من خوش بین هستم که می توانیم به این توافق دست یابیم. از زمان آغاز به کار دولت من، صادرات آمریکا به هند تقریباً ۶۰ درصد و صادرات انرژی بیش از ۵۰۰ درصد رشد داشته است.

نارندا مودی نخست وزیر هند نیز در سخنرانی خود گفت: این پنجمین دیدار با ترامپ در هشت ماه گذشته است. امروز ما در مورد جنبه های مهم مشارکت آمریکا و هند، از جمله دفاع و امنیت ، مشارکت استراتژیک انرژی و تجارت گفت و گو کردیم.

وی افزود: تقویت روابط دفاعی بین هند و آمریکا از مهمترین جنبه های همکاری ماست. هند و آمریکا تصمیم گرفتند تلاش های خود را برای مسئولیت پذیری کسانی که از تروریسم حمایت می کنند ، بیشتر کنند.

نخست وزیر هند با اشاره به مذاکرات تجاری بین هند و آمریکا گفت که آمریکا به عنوان منبع مهمی برای تامین انرژی این کشور تبدیل شده است و ارزش تجارت ارزش بین هند و امریکا در چهار سال گذشته به ۲۰ میلیارد دلار رسیده است.

آمریکا و هند همچنین سه توافقنامه در زمینه سلامت روان،ایمنی محصولات پزشکی و همکاری بین شرکت نفت هند و اکسون موبیل امضا کردند.

این دومین روز سفر رییس جمهوری آمریکا به هند می باشد. وی قرار است عصر امروز با خبرنگاران یک جلسه مطبوعاتی برگزار کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها