رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 484688

پروتکل درمان کرونا نهایی شد

ساعت 24-معاون وزیر بهداشت ضمن اعلام نهایی کردن پروتکل درمان کروناویروس، در عین حال از راه‌اندازی ۳۴ آزمایشگاه و همچنین کلینیک‌های ویژه این بیماری خبر داد.

style="text-align:justify"> معاون وزیر بهداشت ضمن اعلام نهایی کردن پروتکل درمان کروناویروس، در عین حال از راه‌اندازی ۳۴ آزمایشگاه و همچنین کلینیک‌های ویژه این بیماری خبر داد.

علیرضا رئیسی، با اشاره به برگزاری جلسه کمیته علمی مبارزه با کرونا با حضور معاونان وزیر بهداشت و اعضای برجسته هیأت علمی و صاحب نظران این عرصه، گفت: در جلسه امروز در رابطه با نهایی کردن پروتکل درمان بیماری کووید ۱۹ به نتیجه خوبی رسیدیم و درمان دو، سه و چهار دارویی را در این زمینه مصوب کردیم و مشخص شد که هر کدام از بیماران، کدام درمان را باید دریافت کنند.

وی همچنین با اشاره به تعیین تکلیف بستری‌های این بیماری در جلسه امروز، گفت: بیش از ۴۰ درصد مراجعین بیمارستان‌ها واقعاً مشکل خاصی ندارند و ترس و هراس از بیماری باعث افزایش حجم مراجعه به بیمارستان‌ها شده است. بر همین اساس در این زمینه بازنگری صورت گرفت و مقرر شد کلینیک‌های ویژه این بیماری را به صورت سرپایی راه‌اندازی کنیم؛ چراکه خود بیمارستان شانس ابتلاء به عفونت را افزایش می‌دهد و به این ترتیب در صورت نیاز، بیمار از این کلینیک‌ها به بیمارستان‌های مربوطه ارجاع داده می‌شوند.

رئیسی ادامه داد: پروتکل دیگری که در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت، درباره آزمایش‌ها و پاراکلینیک‌های این بیماری بود. بنا داریم تا هفته آینده بیش از ۳۴ آزمایشگاه جهت تست و تشخیص کرونا ویروس جدید را در سراسر کشور راه‌اندازی کنیم. در زمینه کنترل کیفی آزمایشگاه‌ها هم به نتیجه خوبی رسیدیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: بیشترین بحث در مورد آزمایش‌های بیماری بود و تجربیات سایر کشورها از جمله چین در این حوزه بود؛ چراکه ویروس ناشناخته است و آزمایش‌ها و تکنیک‌های مرتب در حال تغییر است و دستورالعمل‌ها ممکن است روزانه تغییر کند.

وی به بحث علمی درباره استفاده از ماسک در این جلسه اشاره کرد و گفت: همچنان توصیه اساتید بر آن است که دو گروه از ماسک استفاده کنند؛ یک گروه افرادی که مبتلا به بیماری هستند و سرفه و ترشحات دارند و گروه دیگر افرادی که از بیمار مراقبت می‌کنند. بنابراین سایرین نیازی به استفاده از ماسک ندارند. باز هم تاکید شد که مهم‌ترین عامل پیشگیری از این بیماری شستن دست‌ها با آب و صابون مایع است و نیازی به ژل ضدعفونی کننده نیست.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها